×
×

پیمان سلطانی گفت:

  • کد نوشته: 179155
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • پیمان سلطانی آهنگساز و رهبر ارکستر با همکاری کارگروه موسیقی ایکوم کارگاه های تخصصی موسیقی را در شهرهای مختلف برگزار می کند. پیمان سلطانی آهنگساز و رهبر ارکستر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پروژه ای پژوهشی که آغاز کرده است،   بیان کرد: اواخر فروردین ماه سال جاری بود که به دعوت یکی از […]

    پیمان سلطانی گفت:
  • پیمان سلطانی آهنگساز و رهبر ارکستر با همکاری کارگروه موسیقی ایکوم کارگاه های تخصصی موسیقی را در شهرهای مختلف برگزار می کند.

    پیمان سلطانی آهنگساز و رهبر ارکستر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پروژه ای پژوهشی که آغاز کرده است،   بیان کرد: اواخر فروردین ماه سال جاری بود که به دعوت یکی از موسسات آموزش موسیقی شهرستان ابهر به مدیریت علی حیدری مسترکلاسی را با همکاری کارگروه موسیقی ایکوم ایران برگزار کردم که مقدمه ای برای آغاز فعالیت های پژوهشی و موسیقایی من در شهرهای مختلف کشور خواهد بود.

    وی درباره موارد مطرح شده در این کارگاه های آموزشی توضیح داد: در این مسترکلاس ها موضوعات مختلفی طرح و به صورت جامع در مورد آنها بحث و گفتگوی دوسویه میان سخنران و شرکت کنندگان انجام گرفت. خوشبختانه در این کارگاه نزدیک به صد هنرجو و دانشجوی رشته موسیقی حضور داشتند و کیفیت موضوعات مطرح شده به گونه ای بود که مبتدی ترین تا باتجربه ترین هنرجویان هم از آن استفاده کردند و در آخرین روز کارگاه نیز گواهینامه ای به شرکت کنندگان اعطا شد.

    آهنگساز پروژه «ایرانه خانم» افزود: ما در این کارگاه ها تلاش خواهیم کرد با طبقه بندی مطالب به موسیقی کلاسیک ایرانی و غربی به موضوعاتی چون «فلسفه موسیقی»، «تاریخ موسیقی»، «موسیقی قرن بیستم»، «سیر آهنگسازی در صد سال گذشته ایران»، «فرم در موسیقی»، «تلاقی هنرها»، «معاصر بودن»، «ریشه های موسیقی نواحی مختلف و مسیر تکوین آنها» نیز نگاهی تحلیلی داشته باشیم. مضوعات دیگری چون تاثیر سیاست، اجتماع، ادبیات، نقاشی و شعر بر فعالان موسیقی و در کل بر پیکره موسیقی ایران از گذشته تا حال  و مقوله تلفیق شعر و موسیقی  نیز موضوعات مهم دیگری است که هم در این کارگاه اخیر و هم در برنامه های آینده درباره آن صحبت می کنم.

    سلطانی در پایان تصریح کرد: هدف من از این دیدارها تبادل فرهنگی بین ایران و سایر ملل و ایجاد گفتمان میان اقوام ایران است.

    https://musiceiranian.ir/?p=179155
       
    برچسب ها پیمان سلطانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *