×
×

شاه آبادی در جمع اعضای شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی پیشنهاد کرد:

  • کد نوشته: 17774
  • شادروان موسوي
  • جمعه, ۲۶ام اسفند ۱۳۹۰
  • ۰
  • نشست هم اندیشی معاون امور هنری با اعضای شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی صبح امروز-۲۳ اسفند ماه در سالن کنفرانس معاونت امور هنری برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست که محمد میرزمانی- مدیر کل دفتر […]

  • نشست هم اندیشی معاون امور هنری با اعضای شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی صبح امروز-۲۳ اسفند ماه در سالن کنفرانس معاونت امور هنری برگزار شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست که محمد میرزمانی- مدیر کل دفتر موسیقی- نیز حضور داشت، حمید شاه آبادی ضمن خوش آمدگویی به اعضاء، دوران مسئولیت آقای میرزمانی را دورانی دانست که به موضوعات محتوایی توجه بیشتری شده و کار در حوزه موسیقی به دست اهل آن سپرده شده است.
    در ابتدای این نشست “مشفق کاشانی” به عنوان رئیس شورا به ارائه تاریخچه ای از تشکیل شورای شعر و وظایف آن پرداخت و افزود: امیدوارم با افزوده شدن تعدادی از اعضای جدید به شورا کارها نسبت به گذشته دقیق تر انجام شود.در ادامه نیز هر یک از اعضاء به ارائه نقطه نظر خود پرداختند و پیشنهاداتی را ارائه کردند. تجدید نظر بر سطح درجه بندی اشعار، تجلیل از شاعران شاخص شعر انقلاب، استفاده از بضاعت و توانایی شاعران کل کشور، ایجاد بانک ترانه، ارائه اشعار به شورای شعر قبل از ارائه به شرکت، ایجاد یک سایت مستقل برای ارتقای ارتباط اعضای شورا با شاعران از جمله نقطه نظرات ارائه شده توسط اعضای شورا بود.

    در این نشست معاون امور هنری پس از شنیدن نظرات، صیانت از اشعار هنرمندان را مهم توصیف کرد و افزود: متولی موسیقی کشور شما و دفتر موسیقی هستید و خروجی آن هم، اتفاقی است که در جامعه رخ می دهد. نباید به قیمت رضایت مندی چند غیر متخصص اقدامی کرد که کدورت فرهیختگان جامعه را به همراه دارد.

    شاه آبادی با اشاره به تغییر در سطح بندی اشعار گفت: می توان با مشورت اعضای شورا آیین نامه جدیدی را تهیه کرد تا بدین وسیله به راهکاری برای صیانت از شعر و موسیقی رسید.
    وی افزود: انبوه تقاضا مشروعیت و مقبولیت نمی آورد. اگر در حوزه موسیقی کشور اقلیتی از کارها با مجوز دفتر موسیقی بیرون می آید اجازه دهید این اقلیت اعتبار و منزلت داشته باشد. نباید امضاء و اعتبار اعضای شورا بر شعر و آلبومی باشد که به آن اعتقاد ندارد.

    معاون امور هنری در ادامه با اشاره به پیشنهادهای ارائه شده ایجاد سایت تخصصی، بانک ترانه و تجلیل از شاعران شاخص شعر انقلاب را بسیار مفید دانست و افزود: در سال پیش رو می توان بخشی از اشعار شاعرانی که با درجه عالی و خوب سطح بندی شده را در کتابی انتشار داد تا به عنوان یک شاخص به بقیه شاعران عرضه کرد.

    شاه آبادی در پایان به شورا پیشنهاد داد جهت احترام به شاعران صاحب نام و شاخص اشعار آنها نیاز به تائید شورا نداشته باشد.در این دیدار معاون امور هنری از اساتید شورا آقایان مشفق کاشانی، بیگی حبیب آبادی، ستوده، یاور همدانی، بهمنی، ناصر فیض و سجادی با اهدای هدایایی تجلیل کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=17774
       
    برچسب ها دفتر موسيقي

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *