×
×

انتشار ۲مستند

  • کد نوشته: 177528
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام فروردین ۱۳۹۷
  • ۰
  • مدیر موسسه فرهنگی هنری «نقطه تعریف» در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از انتشار نوبت سوم آلبوم «ترانه های دیروز برای کودکان امروز» خبر داد.

    انتشار ۲مستند
  • مدیر موسسه فرهنگی هنری «نقطه تعریف» در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از انتشار نوبت سوم آلبوم «ترانه های دیروز برای کودکان امروز» خبر داد.

    امیرحسین الله وردی مدیر موسسه فرهنگی هنری «نقطه تعریف» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های این مجموعه توضیح داد: پس از انتشار مجموعه های اول و دوم «ترانه های دیروز برای کودکان امروز» تصمیم داریم مجموعه سوم این آلبوم ها را نیز تا چند ماه آینده روانه بازار موسیقی کنیم.

    وی ادامه داد: مجموعه اول آلبوم موسیقی «ترانه های دیروز برای کودکان امروز» برای اولین بار با تنظیم ارکستر بزرگ و سازهای ایرانی شهریور ماه سال گذشته توسط موسسه فرهنگی هنری «نقطه تعریف» روانه بازار موسیقی شد که اولین باری بود که قطعات اورجینال کودکانه ایرانی با تنظیم برای ارکستر بزرگ و سازهای ایرانی منتشر می شد. این قطعات همگی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین قطعات موسیقی کودکان هستند که ملودی‌هایشان سال‌هاست در حافظه شنیداری نسل‌های مختلف ایرانیان ماندگار شده است. در مجموعه دوم نیز که قطعات آن از قطعات خاطره انگیز نسل های گذشته و مربوط به ۶۰ سال پیش است آهنگسازانی چون نیکول الوندی، شورا میخاییلیان و اسماعیل زرین فر از هنرمندان مربوط به نسل پس از علی نقی وزیری و شاگردانش حضور دارند.

    مدیر موسسه فرهنگی هنری «نقطه تعریف» در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: بنا داریم طی ماه های آینده مستند «در آستانه بامداد» به کارگردانی مختار شکری پور را باز نشر کنیم. این در حالی است که برنامه ریزی هایی برای ارایه یک مستند با موضوع داستان رستم و سهراب داریم که هنوز جزییات آن مشخص نیست اما این دو پروژه جزو اولویت های انتشاراتی مجموعه «نقطه تعریف» است که امیدوارم مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.

    الله وردی درباره جزییات مستند «در آستانه بامداد» گفت: مختار شکری پور در این مستند به شعر، سبک و بیان زبانی خاص، ترجمه های شاملو و پژوهش‌های ستُرگ او درزمینه فرهنگ عامه از جمله کتاب کوچه، کارهایی در زمینه ادبیات و شاعران کلاسیک و همچنین دیدگاه های وی درباره شاعران بزرگ شعر فارسی پرداخته است. این مستند دربردارنده گفتارهایی از چهره‌های سرشناس ادبیات و هنر معاصر ایران و بخش های دیگری نیز هست.

    https://musiceiranian.ir/?p=177528
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *