×
×

توسط موسسه فرهنگی- هنری آوای‌خورشید

  • کد نوشته: 17697
  • شادروان موسوي
  • شنبه, ۲۰ام اسفند ۱۳۹۰
  • ۰
  • مجموعه حکایات بوستان سعدی با موسیقی کارن همایونفر و صدای خسرو شکیبایی و قصه‌های بهرنگی با موسیقی حسین علیزده سال آینده توسط موسسه فرهنگی – هنری آوای خورشید منتشر می شود.

  • shakibaiموسیقی ایرانیان:‌ مجموعه حکایات بوستان سعدی با موسیقی کارن همایونفر و صدای خسرو شکیبایی  و قصه‌های بهرنگی با موسیقی حسین علیزده سال آینده توسط موسسه فرهنگی – هنری آوای خورشید منتشر می شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران،  حکایات بوستانِ سعدی  با صدای خسرو شکیبایی و موسیقیِ کارن همایونفر حاویِ بیش از چهل حکایت از بوستانِ سعدی است که آخرین مراحل اخذ مجوز نشر خود را سپری کرده و در مراحل نهایی تدوین موسیقی به سر می‌برد. این حکایات با صدای خسرو شکیبایی در بهار ۱۳۸۷ و تنها چند هفته پیش از فوت وی ضبط شده است.
    بنابراین گزارش، در کنار این اثر، قصه‌های صمد بهرنگی نیز شامل بیست ‌و‌دو قصه با صدای هنرمندان تئاتر نیز در سال آینده منتشر خواهد شد.

    در این اثر پیام دهکردی، الهام پاوه‌نژاد، پانته‌آ پناهی‌ها و مهدی پاکدل به روایت پرداخته اند. قصه‌های این مجموعه با موسیقی حسین علیزاده و طراحی و ایده او شنیده خواهند شد. زمانبندی تولید این مجموعه به گونه‌ای صورت گرفته که در سالروز تولد این قصه‌پرداز بزرگ ایرانی (دوم تیرماه) منتشر شود.

    موسسه فرهنگی- هنری آوای‌خورشید (وابسته به مرکز موسیقی بتهوون) با شناخت و مشی فرهنگی خود در سال آینده علاوه بر تولید و نشر آثار موسیقی، تلاش دارد تا در زمینه موسیقی- ادبیات هم آثار ماندگاری منتشر کند که “حکایات بوستانِ سعدی” و “قصه‌هایِ صمد بهرنگی” از آن جمله هستند

    از این موسسه در سال جاری آلبوم‌های “بودن و نبودن”(بردیا کیارس)، “سرانجام”(کارن همایون‌فر)، “بدرود با بدرود”(علی قمصری)، “پرواز با….”(هومن موسوی)، “پرسه”(حسین اینانلو)، “فلوت آهنگ‌روز”(عماد رام)، “مجموعه آثار سینما تئاتر محمدرضا درویشی”، “چهارراه”(حسین حمیدی)، “جان به رنگ نارنج”(روزبه آذر)، “مناجات”(کامران همت‌پور)، “هفت الهه”(کارا کارایُف)، “کرد افشاری”(فکرت امیراُف)، “نواژه”(حسین شناسا)، “گلبانگ”(گروه همنوازان سایه)، “چکامه‌های ایرانی”(مزدا انصاری)، “سنتور و تمبک۲ آهنگ‌روز”(فرامرز پایور و حسین تهرانی)، “اسطوره پارسی”(اردوان جعفریان) و کنسرت تصویری بداهه نوازیِ “کیهان کلهر و اردال ارزنجان”منتشر شده و توزیع دو آلبوم “آکاردئون” و “هلهله” نیز به دلیل وقفه‌ای که در کارخانه تولید لوح فشرده رخ داد، به فروردین ماه ۱۳۹۱ موکول گردید.

    https://musiceiranian.ir/?p=17697
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *