×
×

با اجرای «همنوازان فاخته» به سرپرستی «خشایار پارسا»

  • کد نوشته: 176274
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۱ام اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • گروه موسیقی «تصنیف و ترانه» از «همنوازان فاخته» به سرپرستی «خشایار پارسا» و خوانندگی «محبعلی بخشی»، طی دو تاریخ ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه، در «تالار رودکی» بروی صحنه رفت.

    با اجرای «همنوازان فاخته» به سرپرستی «خشایار پارسا»
  • کنسرت موسیقی «تصنیف و ترانه» از «همنوازان فاخته» به سرپرستی «خشایار پارسا» و خوانندگی «محبعلی بخشی»، طی دو تاریخ ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه، در «تالار رودکی» بروی صحنه رفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، تمرکز «همنوازان فاخته» در این اجرا، بر روی دو گونه ی باکلام در موسیقی ایرانی بود که پر طرفدارترین قسمت در این موسیقی محسوب می شود.

    خشایار پارسا درباره این اجرا افزود: «بخش «تصنیف» که گونه ایست متعلق به دوره قاجار و «ترانه» که بیشتر به دوره پهلوی برمی گردد. ما با بهره جستن از صدای یک خواننده موسیقی کلاسیک غربی «محبعلی بخشی » که با موسیقی ایرانی هم آشنایی دارد، یک فضای متفاوت را در این دو گونه ایجاد کردیم. نوع بیان جدید کلمات و تحریرهای متفاوت، از نکات قابل توجه در این اجرا بود.»

    این موزیسین که نوازندگی سنتور مجموعه را نیز بر عهده داشت، در معرفی دیگر اعضا افزود: «هدایت کلاری (سه تار و بم تار)، مهدی شیخ (تار و سه تار)، آرمان حیدریان (کمانچه)، ابوذر حسینی (عود)، علیرضا رسولی (کمانچه آلتو)، حسین گازر (تنبک)، نیما داغمه چی (تار و سه تار) و هامون بهرامی مقدم (سنتور)، دوستان نوازنده ای بودند که در کنسرت پیش رو به اجرا پرداختند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=176274
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *