×
×

سهراب حسینی خبر داد

  • کد نوشته: 17513
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۹ام اسفند ۱۳۹۰
  • ۰
  • فصلنامه «مقام موسیقایی» که چهارمین شماره از دوره تازه خود را به موضوع«موسیقی و گرافیک» اختصاص داده است، منتشر شد. سهراب حسینی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ضمن بیان این مطلب گفت: موضوع «موسیقی و گرافیک» نیز همچون موضوع «موسیقی مدرن» دو شماره ای خواهد بود. از آنجا که شماره چهار این […]

  • فصلنامه «مقام موسیقایی» که چهارمین شماره از دوره تازه خود را به موضوع«موسیقی و گرافیک» اختصاص داده است، منتشر شد. سهراب حسینی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، ضمن بیان این مطلب گفت: موضوع «موسیقی و گرافیک» نیز همچون موضوع «موسیقی مدرن» دو شماره ای خواهد بود. از آنجا که شماره چهار این فصلنامه آماده بود بلافاصله آن را منتشر کردیم و شماره پنجم آن نیز به احتمال فراوان در نیمه دوم فروردین ماه سال ۹۱ در اختیار مخاطبان قرار خواهیم داد.

    دبیر و عضو شواری سیاستگذاری این فصلنامه در ادامه افزود: در شماره چهار فصلنامه «مقام موسیقایی» به ارتباط گرافیک و موسیقی در سایر کشورهای دنیا پرداخته ایم و در شماره پنجم آن این موضوع را در میان آثار و نمونه های داخلی مورد بحث و بررسی قرار داده ایم.

    وی همچنین تصریح کرد: در این شماره ما چهار مصاحبه با ۴ گرافیست مطرح دنیا همچون نیکولاس تروکسلر، جولین لگندر، قباد شیوا و ورد شوماخر انجام داده ایم. هر یک از این افراد پوسترها و یا طرح جلد آلبوم های مختلفی را در حوزه موسیقی انجام داده اند.

    حسینی در ادامه گفت: گفتگو هایی را نیز از صاحبان چهار استودیو طراحی جلد موسیقی با اجازه خودشان ترجمه کرده و در این شماره انتشار داده ایم. در این شماره همکارانی چون مازیار تهرانی، طاها ذاکری، سینا صدقی، کاوه نجفیان، سهیل حسینی و فائزه طاهری ما در آماده کردن این مطالب یاری دادند.

    وی ادامه داد: در شماره بعدی این ویژه نامه به بررسی ۲۷ پوسترهای جشنواره موسیقی فجر پرداخته ایم. همچنین به پوسترهای ۵۰ سال اخیر که برای آثار و کنسرت ها در ایران طراحی شده، پرداخته ایم. این در حالی است که یک مصاحبه به جای مانده از شماره چهار این فصلنامه که با«پائولا شر» انجام شده در این شماره منتشر خواهد شد.

    عضو شورای سیاستگذاری این فصلنامه افزود: در بخش دیگری از شماره بعدی فصلنامه «مقام موسیقایی» تاریخچه تصویری نتاسیون و اشکال هندسی که برای نت نگاری از گذشته تا به امروز طراحی شده است را طی گزارش روایت کرده ایم.

    https://musiceiranian.ir/?p=17513
       
    برچسب ها مقام موسيقايي

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *