×
×

از جاز بلوز تا کنسرت‌هایی در کانادا

  • کد نوشته: 17433
  • شادروان موسوي
  • شنبه, ۶ام اسفند ۱۳۹۰
  • ۲ دیدگاه
  • آزاد درباره‌ی فضای موسیقایی کنسرت‌هایش توضیح داد: در این کنسرت‌ها رنگ‌آمیزی موسیقی‌ام تغییر می‌کند. تمبک، درامز و گیتار باس در کنار یکدیگر قرار گرفته و فضایی شنیدنی را ایجاد خواهد کرد.در کنار آن خودم نیز به بداهه‌نوازی ساز عود می‌پردازم

  • تور کنسرت‌های بین‌المللی داوود آزاد در کانادا و ایران برگزار می‌شود. این آهنگساز و نوازنده با اعلام این مطلب به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: تا پایان امسال هیچ اجرای صحنه‌ای نخواهم داشت اما در سال ۹۱ تور کنسرت‌های بین‌المللی‌ام را از کانادا آغاز می‌کنم و به دنبال آن در شهرستان‌های ایران نیز اجرا خواهم داشت.

    او ادامه داد: ونکوور، تورنتو، مونترال و اوتاوا در کانادا و همچنین تبریز، گرگان و همدان از جمله شهرهایی هستند که قصد اجرای صحنه‌ای در آنها دارم و در حال حاضر مشغول رایزنی برای اجرای یک کنسرت در تهران هستم.

    آزاد درباره‌ی فضای موسیقایی کنسرت‌هایش توضیح داد: در این کنسرت‌ها رنگ‌آمیزی موسیقی‌ام تغییر می‌کند. تمبک، درامز و گیتار باس در کنار یکدیگر قرار گرفته و فضایی شنیدنی را ایجاد خواهد کرد.در کنار آن خودم نیز به بداهه‌نوازی ساز عود می‌پردازم.

    این نوازنده درباره‌ی اهمیت‌ ساز عود در این اجرا گفت: دلم می‌خواهد ساز عود را در تکنوازی مطرح کنم، چرا که این روزها ساز عود به عنوان یک ساز درجه سه یا حتی درجه چهار به کار برده می‌شود، در حالی که عود یک ساز ایرانی است.

    داوود آزاد همچنین از انتشار آلبوم جدیدش خبر داد و افزود: آلبوم جدید شامل دو سی‌دی در سبک «جاز بلوز» بوده که با موسیقی ایرانی تلفیق شده است. در این آلبوم به بداهه‌نوازی پرداختم و اشعاری از خیام، مولانا و … خوانده‌ام.

    او درباره‌ی سازبندی این آلبوم گفت: تار، عود، درامز، گیتار برقی و … در آلبوم جدید به کار گرفته شده و سال آینده منتشر خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، داوود آزاد، فراگیری ساز تار را از ۲۰ سالگی به‌طور خود‌آموز آغاز کرد.

    او از همان ابتدا، همت خود را در جست‌وجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی گذاشت. آزاد در زمره معدود هنرمندانی است که آثار تحقیقی خود را بر پنجه و مضراب ساز پیاده کرده است.

    این هنرمند موسیقی در نواختن سازهای تار، سه‌تار، عود و رباب، تنبور، دف و کمانچه تخصص دارد و تا به حال بیش از ۳۰۰ کنسرت در ایران، هند، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، استرالیا و … برگزار کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=17433
       
    برچسب ها داوود آزاد

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *