×
×

در بخش بین الملل جشنواره

  • کد نوشته: 17271
  • شادروان موسوي
  • دوشنبه, ۱۷ام بهمن ۱۳۹۰
  • ۰
  • گروه موسیقی بازار بلو که در سال ۲۰۰۴ نامزد دریافت جایزه گرمی شده، در بخش بین الملل بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به اجرای برنامه می پردازد

  • گروه موسیقی بازار بلو که در سال ۲۰۰۴ نامزد دریافت جایزه گرمی شده، در بخش بین الملل بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به اجرای برنامه می پردازد. به گزارش ستاد خبری  جشنواره، گروه بازار بلو از سوئد آثارش به عنوان موفق ترین سفیر موسیقایی سوئد است وعمیقاً وامدار سنت های قدیمی اسکاندیناوی است که بیانی نو از مقام ها، ریتم ها و الگوهای موسیقایی وطنشان را ارائه می دهند.

    ساز نیکل هارپا (نوعی ساز زهی-آرشه ای مشابه ویلن با کلید که از قرون وسطی در سنت موسیقایی سوئد به جای مانده) محور ملودیک آثار گروه است و سازهای کوبه ای بافت ریتمیک را (که عموماً ریتم های لنگ و بسیار پیچیده ای دارند) حفظ می کنند. رنگ آمیزی حاصل از حضور ساز باس نیز در معاصرتر جلوه دادن فضای شنیداری بازاربلو نقش بسیار برجسته دارد.

    گروه بازاربلو طی ۱۲ سال فعالیت هنری خود در اغلب کشورهای آمریکای مرکزی و شمالی، جنوب شرقی آسیا و اروپا به اجر پرداخته و در سال ۱۳۸۳ نیز در ایران کنسرت داشته است. آخرین آلبوم گروه (گمشده) در سال ۱۳۸۸ در ایران نیز منتشر  شده است.

    این گروه تا کنون موفق به دریافت نامزدی جایزه گرمی در سال ۲۰۰۴ برای آلبوم نیش و  برنده جایزه بهترین آلبوم فولکلور سال برای آلبوم نیش از مراسم سالانه موسیقی دانمارک در سال ۲۰۰۴ شده است.

    از گروه بازار بلو آلبوم هایی چون  گمشده، نیش، کنسرت زنده، تریپ فولک و  شهر شمالی منتشر شده است.

    گروه موسیقی بازار بلو ۲۴ بهمن ساعت ۳۰/۱۸ و ۲۷ بهمن ساعت ۲۱ در تالار ایوان شمس به روی صحنه می رود.

    بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه به دبیری دکتر حسن ریاحی در تهران، قزوین، کرج، یاسوج ، شیراز و گرگان برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=17271
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *