×
×

اجرای آثار شهناز توسط احتشامی

  • کد نوشته: 17115
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۱۱ام بهمن ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • نوای موسیقی شهناز و درویش خان با پیانوی احتشامی طنین انداز می شود

  • به گزارش ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، سامان احتشامی نوازنده پیانو و سرپرست گروه موسیقی شرقی در خصوص اجرای خود گفت: من به دعوت دکتر ریاحی و آقای ترابی به این دوره دعوت شدم و قرار است در بخش جنبی به اتفاق دو تا از هنرجویانم یلدا صمدی  و سینا سلیم زاده به روی صحنه برویم و آثاری از موسیقی آذربایجان را در کنار قطعاتی از ساخته های درویش خان، فرامرز پایور و جلیل شهناز را با تنظیم برای پیانو و سازهای همراهی کننده اجرا کنیم..

    وی ادامه داد: در این اجرا عمران فروزش به عنوان نوازنده سازهای کوبه ای ما را در اجرا همراهی می کند.
    این نوازنده پیانو افزود: ما قطعات زیادی را برای اجرا با ۲ پیانو آماده کرده ایم، اما به دلیل محدودیت در تعداد پیانو، آثارمان را با یک پیانو می نوازیم .همچنین زمانی که شاگردان من نوازندگی این ساز را بر عهده دارند، من با ساز ملودیکا آنها را همراهی می کنم.

    احتشامی با بیان اینکه با این گونه اجرا، توانایی پرورش هنرجویان را به مخاطب عرضه می کند، اظهار داشت: با اجرایم به مخاطب نشان می دهم که موسیقی  من دارای بیانی است که می شود آن را تدریس هم کرد و هنرجویان بنامی را نیز تربیت کرد.

    سرپرست گروه شرقی با اشاره به حضور خود در دروه های مختلف جشنواره موسیقی فجر بیان داشت: من از ۱۲ سالگی در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده ام و از سال ۷۰ تا ۷۵ نیز برنده لوح تقدیر و تندیس زرین جشنواره شده ام همچنین در سال ۸۲ برگزیده شدم و از همان سال به بعد نیز در بخش جنبی به روی صحنه رفته ام.

    احتشامی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره موسیقی فجر گفت: باید برای داشتن چنین جشنواره ای خدا را شاکر باشیم .به نظر من این جشنواره محفلی برای تبلیغ هنرمندان و ارائه آثارشان است، اما جای تاسف است که به خاطر بودجه کم بسیاری از هنرمندان نمی توانند در این جشنواره شرکت کنند. البته آنهایی هم که حضور دارند بیشتر به خاطر دل خودشان و دعوتی است که از سوی برگزار کنندگان انجام شده است.

    این آهنگساز در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر چنین جشنواره هایی هر ماه یکبار برگزار می شد، بسیار خوشایند بود چرا که بواسطه آن رقابت سالمی بین هنرمندان جوان ایجاد می شد.

    بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه به دبیری دکتر حسن ریاحی در تهران، کرج، قزوین، یاسوج، گرگان و شیراز برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=17115
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *