×
×

عکاس: فرهاد جاوید

  • کد نوشته: 169802
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • در هفتمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، دو گروه موسیقی تلفیقی با اجرا در سالن برج آزادی، برای اولین بار حضور در جشنواره را تجربه کردند. در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: فرهاد جاوید) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    عکاس: فرهاد جاوید
  • گروه «گام»

    در هفتمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، دو گروه موسیقی تلفیقی با اجرا در سالن برج آزادی، برای اولین بار حضور در جشنواره را تجربه کردند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، سئانس نخست اجراهای برج آزادی با اجرای گروه موسیقی گام روی صحنه رفت و این گروه اجرایی را تحت هم‌نشینی، آمیختگی و تأثیر متقابل مشخصه‌های موسیقی ایرانی و غیر ایرانی، اعم از فرم، ریتم، سازبندی و شیوه برخورد با کلام و پیوند آن با موسیقی به حاضرین تقدیم کرد.

    گام نخست (درنگ نخست: نواها)، گام دوم، گریز، گام سوم، جزمن، درنگ سوم، گذر، گام چهارم، چرخ، گام پنجم، بمان، گام ششم، چرخه، درنگ آخر، آن تو و گام آخر قطعاتی بود که گروه “گام” در این کنسرت اجرا کرد.

    گروه گام برای این اجرا از اشعار فاخر ایرانی از جمله اشعار مولانا، حافظ، انوری، سایه و شفیعی کدکنی بهره گرفته بود و تلفیقی جالب بین این اشعار و المان‌های موسیقی غیر ایرانی ایجاد کرده بود.

    هادی رحمانی (سرپرست، آهنگساز و پیانیست)، پویان راد (آواز و تار)، جابر صالحی (دیوان)، سید عرفان حسینی (کمانچه)، علیرضا مهدی‌زاده (ساکسیفون)، آناهیتا ایزدی پارسا (ویولنسل)، میلاد قریشی (پرکاشن)، علی خدیوی (گیتار باس) و عباس معالجی (کلارینت) اعضای گروه گام را برای اجرای این کنسرت تشکیل می‌دادند.

    گروه موسیقی گام در زمستان سال ۹۲ با هم‌نوازی‌های بداهه چهار تن از اعضای گروه شکل گرفت و در ادامه با نوشتن و تنظیم قطعات جدید برای آنسامبل بزرگ‌تر و پیوستن پنج نوازنده دیگر، فعالیت گروه جدی‌تر شد و توسعه یافت. این گروه در حال انجام مراحل نهایی برای انتشار نخستین آلبوم خود با نام “هنگام درنگ” است.

    در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: فرهاد جاوید) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=169802
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *