×
×

با حضور هنرمندانی چون همایون خرم، ارسلان و هوشنگ کامکار

  • کد نوشته: 16934
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۴ام بهمن ۱۳۹۰
  • ۰
  • همایون خرم آهنگ‌ساز و نوازنده برجسته ویلن گفت: من تا به امروز نمی دانستم که لوریس چکناواریان نقاشی هم می کشد .او با این کار به همگان نشان داد که می تواند گوشه هایی از مقام های ایرانی را با زبان نقاشی به تصویر بکشد

  • مجموعه آثار ۵۰ سال موسیقی لوریس چکناواریان رونمایی و نمایشگاه نقاشی‌اش با عنوان «نت‌های موسیقی لوریس چکناواریان» افتتاح شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن موسیقی ایران،در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی لوریس چکناواریان که روز گذشته با حضور ارسلان کامکار ، سامان احتشامی ، هوشنگ کامکار آهنگساز، علیرضا ، احمد مسجد جامعی، همایون خرم، سیف الله صمدیان، عبدالحسین مختاباد،رضا مهدوی و تنی چند از هنرمندان در گالری شیرین برگزار شد، همایون خرم  آهنگ‌ساز و نوازنده برجسته ویلن گفت: من تا به امروز نمی دانستم که لوریس چکناواریان نقاشی هم می کشد .او با این کار به همگان نشان داد که می تواند گوشه هایی از مقام های ایرانی را با زبان نقاشی به تصویر بکشد.

    وی افزود: این هنرمند با وجود اینکه تمامی مراحل موسیقی غرب را پشت سرگذاشته با آثاری که خلق کرده، نشان داده است که در زمینه موسیقی ایرانی هم بسیار توانمند است.

    مسجد جامعی دیگر مهمان این مراسم با متفاوت شمردن شخصیت چکناواریان گفت: به نظر من چکناواریان بواسطه ساخت آثاری با مضامین شاهنامه و عاشورا یک هنرمند ملی و جهانی است که کارهای مهمی در عرصه موسیقی انجام داده است.او علاوه بر داشتن نگاه متفاوت بیان متفاوتی در ارائه هنرش دارد.

    بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم میرعلینقی مورخ موسیقی در خصوص شخصیت هنری چکناواریان گفت: این هنرمند آنچه از موسیقی در ذهن دارد را با نقاشی بیان می کند

    به نظر من او یک هنرمند رمانتیک است و من به داشتن چنین هنرمندی افتخار می کنم و معتقدم که هنر به چنین افراد رمانتیکی در هر دوره نیازمند است.

    بعد از صحبتهای میرعلینقی ، مختاباد و هوشنگ کامکار نیز درباره لوریس چکناواریان سخنانی را ایراد و سپس این آهنگساز درباره نمایشگاه نقاشی اش گفت: من از کودکی عاشق نقاشی بودم به طوری که از تمام نمایشگاهها دیدن می کردم و از آنها برای ساخت آثارم الهام می گرفتم.

    چکناواریان در خاتمه خاطر نشان کرد: من در نقاشی سبک خاصی را دنبال نمی کنم و همان موسیقی که در ذهن دارم را روی تابلوی نقاشی می آورم.

    در پایان این مراسم مجموعه‌ آثار۵۰ سال موسیقی چکناواریان شامل ۲۰ سی دی صوتی و ۲ دی وی دی اپرای رستم و سهراب رونمایی شد.

    نمایشگاه نقاشی لوریس چکناواریان با ۳۰ تابلو رنگ روغن تا ۵ بهمن ماه در گالری «شیرین» دایر خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=16934
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *