×
×

عکاس: کامران غلامی

  • کد نوشته: 168507
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۴ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • گروه «سورنای» لرستان، در چهارمین روز از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، در برج آزادی شهر تهران با مخاطبان دیدار کرد. در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: کامران غلامی) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    عکاس: کامران غلامی
  • گروه «سورنای» لرستان

    گروه «سورنای» لرستان، در چهارمین روز از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، در برج آزادی شهر تهران با مخاطبان دیدار کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه سورنای به سرپرستی احسان‌عبدی‌پور در حضور مهمانان ویژه‌ای از جمله سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد، فرزاد طالبی رئیس دفتر موسیقی و علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی روی صحنه رفت.

    سورنای برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر، رپرتواری شامل قطعات شاد و محزون موسیقی غنی لری را انتخاب کرده بود که عمدتاً از آثار خاطره‌انگیز سال‌های دورتر موسیقی لری بودند.

    کنسرت شب گذشته با اجرای قطعه معروف “سوزه سوزه” آغاز شد و در ادامه آثاری نظیر “سیت بیارم”، “کوش طلا”، “آواز علیدوستی”، “بزارن بینابینا هه لاو”، “هه گله”، “کوچکله”،” “هه وله”، “آوازهای ساریخانی و دنگ‌دال” اجرا شد.

    در نهایت اجرای “سورنای” با دونوازی سرنا و کمانچه با هنرنمایی احسان‌ عبدی‌پور و محمدرحیم باجلاوند به پایان رسید تا این قطعه بی کلام حسن ختامی بر اجرای زیبای “سورنای” در جشنواره موسیقی فجر باشد.

    محمدرحیم باجلاوند (کمانچه و خواننده)، احسان عبدی‌پور (سرپرست و نوازنده سرنا)، محمد قربانی (تار)، بابک پیمانی (تنبک و سازهای کوبه‌ای) و داوود رضایی (کمانچه) اعضای گروه سورنای را در اجرای این کنسرت تشکیل می‌دادند.

    گروه سورنای کار خود را از سال ۸۳ آغاز کرد و تاکنون کنسرت‌های متعددی را در جشنواره‌های مختلف برگزار کرده است.

    در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: کامران غلامی) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=168507
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *