×
×

عکاس: علی چاشنی گیر

  • کد نوشته: 168308
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۴ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • کنسرت اِرکان اُگُر و اسماعیل حَکّی دمیرچی‌اُغلو از ترکیه در چهارمین روز سی و سومین جشنواره‌ موسیقی فجر در تالار وحدت شهر تهران برگزار شد. در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    عکاس: علی چاشنی گیر
  • کنسرت ارکان اوگر

    کنسرت اِرکان اُگُر و اسماعیل حَکّی دمیرچی‌اُغلو از ترکیه در چهارمین روز سی و سومین جشنواره‌ موسیقی فجر در تالار وحدت شهر تهران برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از هنرانلاین، اجرای اِرکان اُگُر و اسماعیل حکّی موزیسین‌های ترکیه‌ای شنبه شب در تالار وحدت برگزار شد و شامل دونوازی باغلاما و دیوان، از سازهای موسیقی هنری ترکیه بود.

    در این کنسرت قطعاتی از رپرتوار موسیقی کلاسیک و هنری این کشور برای حاضرین به زیبایی هر چه تمام اجرا شد. این دو نوازنده به‌جز دونوازی به اجرای آواز با ترکیب صداهایشان در رجیسترهای مختلف پرداختند.

    اِرکان اُگُر متولد ۱۹۵۴ است. او در ساخت گیتارهای بدون‌پرده مشهور است و اولین گیتار بدون پرده را در سال ۱۹۷۶ ساخت. اُگُر در ارائه‌ آثارش همواره از موسیقی‌های فولک ترکیه، موسیقی کلاسیک و موسیقی‌های سنتی و کهن بهره برده و دست به تجربه‌های نوینی زده است. از او به عنوان استاد سازهای قوپوز و باغلاما نیز یاد می‌کنند.

    از این هنرمند آلبوم‌های بسیاری منتشر شده است؛ آلبوم “فؤاد” در سال ۲۰۰۱ با همکاری موسیقیدان شهیر اَرمنی ژیوان گاسپاریان ضبط شده و دو آلبوم هم در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ با همکاری اسماعیل حکّی دمیرچی‌اُغلو از سوی کمپانی کالان منتشر شده است. همچنین در سال ۲۰۰۴ جایزه‌ی بهترین موسیقی فستیوال پرتقال طلایی آنتالیا و در سال ۲۰۰۵ جایزه‌ی بهترین موسیقی فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا را از آن خود کرده است.

    اسماعیل حکّی دِمیرچی‌اُغلو، فارغ‌التحصیل هنرستان عالی استانبول است. همکاری او با اِرکان اُگُر به سال ۱۹۸۸ برمی‌گردد که در کنسرت‌های داخل و خارج از ترکیه اجرا داشته‌اند. از او در سال ۲۰۰۲ یک آلبوم تک‌نوازی به نام “هرچه بادا باد” منتشر شده است و در مارس ۲۰۱۷ آلبوم جدید این دو هنرمند با عنوان “دیدار با ناشناخته‌ها” منتشر شده است.

    در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=168308
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *