×
×

سفر به درون با گروه «همایون»

  • کد نوشته: 166062
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۰ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • گروه «همایون» به سرپرستی و آهنگسازی حسین پرنیا در چارچوب برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را با صدای علی جهاندار پیشکسوت عرصه آواز برگزار می کند.

    سفر به درون با گروه «همایون»
  • گروه «همایون» به سرپرستی و آهنگسازی حسین پرنیا در چارچوب برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را با صدای علی جهاندار پیشکسوت عرصه آواز برگزار می کند.

    حسین پرنیا نوازنده و مدرس شناخته شده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برگزاری کنسرت گروه «همایون» در چارچوب برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که از سوی ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر انجام گرفته ما روز دوشنبه ۲۵ دی ماه کنسرتی را در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران برگزار می کنیم که هنوز درباره قطعات اجرایی آن به نتیجه مشخصی نرسیدیم.

    وی ادامه داد: کنسرت پیش رو که به خوانندگی استاد علی جهاندار برگزار می شود کنسرتی مشتمل بر مرور آوازها در یکی از سه دستگاه همایون، ابوعطا و سه گاه است که برای قطعی شدن اجرای هریک از این موارد با گروه به نتیجه نهایی نرسیدیم اما می توانم به این نکته اشاره کنم که کنسرت پیش رو اجرایی برای علاقه مندان آواز است که قطعا قصدی برای ایجاد هیجان و امثال اینها ندارد زیرا به اعتقاد بنده موسیقی ایرانی بر این های و هوی نیست چون این نوع موسیقی برای آنهایی است که می خواهند سفری به درون داشته باشند. به همین جهت فکر می کنم این کنسرت برای آنهایی که خواهان این سفر هستند، تجربه ای لذت بخش خواهد بود.

    آهنگساز قطعه پرطرفداری چون «گل پونه ها» در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حضورش در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تصریح کرد: من هیچ سالی پیش نیامده که در جشنواره موسیقی فجر برنامه ای داشته باشم اما در این دوره شرایط به گونه ای شد که به پیشنهاد دوستان همراه با استاد جهاندار برنامه ای را با محوریت آواز در جشنواره اجرا می کنیم. به هر حال این رویداد از این جهت که فرصت مناسبی است تا از همه نیروها و توانمندی های موسیقی کشور استفاده شود، می تواند مورد توجه قرار گیرد. امیدوارم روزی شرایط به گونه ای باشد که این رویداد بتواند به آنچه از یک اتفاق مهم انتظار داریم، دست یابد.

    پرنیا گفت: من هیچ گاه در پشت پرده موسیقی حضور نداشته و ندارم و هرگاه در رویدادی کم و کسری ببنیم آن را در منطقی ترین و عادلانه ترین شرایط بیان می کنم، این قاعده درباره حضورم در جشنواره موسیقی فجر نیز مستثنی نیست و قطعا اگر کمبودی احساس کنم آن را اعلام خواهم کرد. به هر حال ما در این دوره از جشنواره به دور از هر گونه باند بازی و مسایلی از این دست حضور دارمی پس باید منتظر ماند و دید که مابقی ماجرا چه پیش می آید.

    کنسرت گروه «پرنیا» به سرپرستی حسین پرنیا و خوانندگی علی جهاندار ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه ۲۵ دی ماه در تالار اصلی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران میزبان تماشاگران سی و سومین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=166062
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *