×
×

علی‌اصغر شاه‌زیدی اعلام کرد

  • کد نوشته: 1630
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۵ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • خواننده با سابقه موسیقی ایرانی اظهار امیدواری کرد مباحث مطرح‌شده در نخستین سمینار اعضای هیات‌مدیره انجمن موسیقی ایران نتیجه عملی داشته باشد. علی‌اصغر شاه‌زیدی رئیس انجمن موسیقی اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران درباره نخستین سمینار اعضای هیات‌مدیره انجمن موسیقی ایران اظهار کرد: نشست‌های هم‌اندیشی که بدون غرض و هدف‌مند بوده، همواره بازدهی […]

  • خواننده با سابقه موسیقی ایرانی اظهار امیدواری کرد مباحث مطرح‌شده در نخستین سمینار اعضای هیات‌مدیره انجمن موسیقی ایران نتیجه عملی داشته باشد.
    علی‌اصغر شاه‌زیدی رئیس انجمن موسیقی اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران درباره نخستین سمینار اعضای هیات‌مدیره انجمن موسیقی ایران اظهار کرد: نشست‌های هم‌اندیشی که بدون غرض و هدف‌مند بوده، همواره بازدهی داشته است. این سمینار، نخستین نشستی است که در این حجم درباره موسیقی برگزار می شود و امیدوارم سخنانی که مدیران فرهنگی ما در این سمینار ایراد فرمودند مورد توجه قرار بگیرد.
    وی افزود: این سمینار زمانی موثر خواهند بود که نتیجه آن را مردم و هنرمندان ببینند. امیدوارم در آینده ان‌شاءالله بتوانیم نتایج آن را در عرصه عمل ببینیم
    خواننده «سروش آسمانی» و «چرخ گردون» در ادامه ابراز کرد: کار موسیقی که هنر اول جهان است متاسفانه در کشور ما مظلوم واقع شده است. هنوز من نمی‌دانم بعد از چهل سال فعالیت در عرصه موسیقی، آیا خواندن من از نظر زعما و دیگران کار درستی هست یا نه، اگر چه من به این کار اعتقاد دارم. این موضوع معضل بزرگی برای موسیقی ما است.
    شاه‌زیدی ادامه داد: آنچه که باید بعد از این نشست جامه عمل بپوشد این است که تکلیف موسیقی را در جامعه ما مشخص کنند. هنوز موسیقی ملی ما در نگاه برخی مسوولان با موسیقی‌های دیگر تفکیک نشده و هر چند که اشعار و نواهای فاخر در آن حضور دارد هنوز مورد بی‌توجهی واقع است. اگر ارزش موسیقی ایرانی مشخص شود، شاهد شرایط بهتری برای موسیقی خواهیم بود.
    نخستین سمینار اعضای هیات‌مدیره انجمن موسیقی ایران ۵ و ۶ خردادماه در تهران برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1630
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *