×
×

معاون هنری ارشاد گفت:

  • کد نوشته: 1629
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۵ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • معاون هنری ارشاد گفت: نبود رهبر مهمان در سال‌های گذشته باعث پنهان ماندن و مغفول ماندن بخشی از کاستی‌های ارکستر سمفونیک شده بود. حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر  در خصوص فعالیت‌های ارکستر سمفونیک تهران گفت: مجموعه ارکستر سمفونیک باید با معیارها و استانداردهای جهانی حرکت کند ما اصولا در حوزه‌های تخصصی که جهان در آن […]

  • معاون هنری ارشاد گفت: نبود رهبر مهمان در سال‌های گذشته باعث پنهان ماندن و مغفول ماندن بخشی از کاستی‌های ارکستر سمفونیک شده بود.

    حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر  در خصوص فعالیت‌های ارکستر سمفونیک تهران گفت: مجموعه ارکستر سمفونیک باید با معیارها و استانداردهای جهانی حرکت کند ما اصولا در حوزه‌های تخصصی که جهان در آن تجربیات سالیانه و طولانی دارد به صورت یک جزیره نباید عمل کنیم بلکه باید استانداردهای جهانی را که در این زمینه معمول است، مدنظر بگیریم.
    وی ادامه داد: از این که ارکستر سمفونیک نیاز به رهبر دائم دارد ، تردیدی نیست و اعتقادمان نیز بر این است که به این سمت حرکت کنیم و اگر شرایط اقتضا کند که بحث رهبر دائم عملیاتی‌تر شود، بهتر است.
    معاون هنری ارشاد بیان داشت: به اعتقاد من ارکستر سمفونیک تهران به طور جدی از نبود رهبری مهمان در سال‌های گذشته رنج کشیده و نبود رهبر مهمان باعث پنهان ماندن و مغفول ماندن بخشی از کاستی‌های ارکستر سمفونیک شده است لذا جناب روحانی و دیگر دوستانی که به عنوان رهبر مهمان خواهند آمد هر کدام در حوزه خودشان باعث پویایی ارکستر سمفونیک می‌شوند کما این که دیدیم استقبال از کنسرت ارکستر به رهبری روحانی به چه میزان بوده است که این خود نشان از حرکت و پویایی جدی است که امیدواریم این فضا به طور جدی ادامه پیدا کند.
    شاه‌آبادی با اشاره به حضور شهرداد روحانی برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران گفت: من نباید نظری در خصوص افراد و اشخاص بدهم چرا که این بحث تخصصی است و بزرگان حوزه موسیقی کشور و طبق قانون شورای ارکستر رهبر را تعیین می‌کند.
    وی در خاتمه با بیان معیارهای رهبری ارکستر خاطرنشان کرد: معیار برای انتخاب رهبر توانایی‌های هنری و فنی آنها ،‌گذارندن دوره‌های تخصصی رهبری ارکستر و صلاحیت‌های عمومی است که باید هر رهبری و هر شخصی که در نظام مسئولیتی را عهده‌دار شود، داشته باشد که انشاء‌الله آقای روحانی اینها را دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1629
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *