×
×

موج‌سواری را دوست نداریم

  • کد نوشته: 161978
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام آذر ۱۳۹۶
  • ۰
  • گروه موسیقی «دال» این روزها مشغول ضبط تازه ترین آلبوم خود و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرتی تا پایان سال هستند. شایان شکرابی سرپرست گروه موسیقی «دال» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود بیان کرد: این روزها بزرگترین دغدغه‌مان ضبط آلبوم جدید است و همزمان با تمرین […]

    موج‌سواری را دوست نداریم
  • گروه موسیقی «دال»

    گروه موسیقی «دال»

    گروه موسیقی «دال» این روزها مشغول ضبط تازه ترین آلبوم خود و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرتی تا پایان سال هستند.

    شایان شکرابی سرپرست گروه موسیقی «دال» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود بیان کرد: این روزها بزرگترین دغدغه‌مان ضبط آلبوم جدید است و همزمان با تمرین ها به تولید قطعات مشغولیم و تا این لحظه ۸۰ درصد از کارها انجام گرفته و ما در تلاشیم تا پایان سال کار ضبط و تولید آلبوم به طور کامل به پایان برسد.

    آهسته و پیوسته حرکت می کنیم

    وی ادامه داد: هنوز زمان انتشار آلبوم مشخص نیست اما شبانه روز تلاش می کنیم تا پایان سال کارهای مربوط به آلبوم تمام شود البته برای برگزاری کنسرت هم برنامه ریزی داریم که تا پایان سال کنسرتی داشته باشیم.

    این نوازنده پیانو با تاکید بر دوری گروه «دال» از حاشیه های رایج موسیقی تصریح کرد: شاید بخشی از آرامشی که شما از گروه «دال» می بینید به دلیل استقلالی باشد که در گروه وجود دارد. ما از همان روزهایی که وارد مارکت حرفه ای موسیقی شدیم پیشنهادهای زیادی از طرف حرفه ای ترین تهیه کنندگان داشتیم اما به واسطه اینکه هرکدام از اعضای گروه مشاغل دیگری دارند ترجیح دادیم زیر بار قراردادهایی که بعضا چندان هم منصفانه نیست، نرویم. ما آهسته و پیوسته حرکت می کنیم زیرا فکر می کنیم موثرتر از حرکت روی موج‌ها است. خوشبختانه تیم مدیریتی ما هم با گروه همفکری خوبی دارد و باعث ایجاد آرامش شده است.

    در مسیر ثابتی حرکت نخواهیم کرد

    غزل مهدوی ترانه سرای گروه «دال» نیز درباره محتوای آثار این مجموعه موسیقایی بیان کرد: در آن مقطع که تصمیم داشتیم آلبوم اولمان را منتشر کنیم به آن به عنوان یک بسته فرهنگی نگاه کردیم که حال و احوال خودمان را در قالب ترانه ها و ملودی ها به مخاطب نشان می دهد و بر خلاف جریان غم و اندوه آثار موسیقایی حرکت می کند.

    وی ادامه داد: ما همچنان همان آدم ها با همان تفکرات هستیم اما این امکان نیز وجود دارد که در آلبوم های آینده دغدغه های دیگری را دنبال کنیم و قرار نیست شکل ثابتی را تکرار کنیم. تلاش ما بر این است که هر آلبومی که تولید می کنیم یک تفکر قالب و انسجام فکری در آن وجود داشته باشد.

    من به موسیقی ایرانی پشت نکردم

    امین هدایتی خواننده گروه موسیقی «دال» نیز با تاکید بر استمرار حضورش در این گروه اظهار کرد: من از همان ابتدا کارهایم را با بچه های گروه «دال» آغاز کردم و تا پایان راه نیز با همین گروه به کارم ادامه می دهم. البته پیشنهادهایی برای حضور در آثار مستقل داشته ام اما اولویت اول من حضور در گروه «دال» است.

    این خواننده گفت: طی سال های اخیر که همراه با گروه موسیقی «دال» در عرصه خوانندگی حضور دارم بعضا شنیده ام که می گویند «فلانی به موسیقی اصیل ایرانی پشت کرده است» در حالیکه اصلا اینطور نیست. اتفاقا من این روشی را که انتخاب کرده ام راهی برای پیشرفت و بهتر شنیده شدن موسیقی ایرانی است. من به موسیقی اصیل ایرانی مانند گنجینه ای نگاه می کنم و سعی می کنم آن را به زبان روز جامعه اجرا کنم.

    مخاطبان و «دالیزه» کردن موسیقی

    یزدان بهمنی نوازنده هنگ درام گروه نیز توضیح داد: ما در گروه «دال» هیچ محدودیت، تعصب و چارچوبی برای استفاده از یک مورد خاص نداریم. ما فقط در راستای ایجاد اتمسفری که خود قطعه به همراه خود می آورد تلاش می کنیم از هر صدایی که می تواند در خدمت اتفاق باشد، استفاده کنیم. البته این نوع سازبندی باید در حیطه توانایی ما باشد بنابراین شما در آلبوم های جدید گروه «دال» ممکن است صداهای جدیدی را بشنوید که به فراخور زمان به ترکیب اصلی اضافه شده اند.

    میلاد سعدی نوازنده سازهای کوبه ای هم درباره خط مشی گروه «دال» در جذب مخاطب نسبت به سایر گروه ها عنوان کرد: تعدادی از گروه ها و هنرمندان بر این باورند وقتی از یک استراتژی خاص جواب گرفته اند باید همان را ادامه داده و متوقف نشوند ولی من معتقدم هر موقع بگوییم «جایی که ایستاده ایم درست ترین جاست» آن زمان مرگ ماست. ما در گروه «دال» مشغول مشق کردن هستیم و تلاش می کنیم حین تمرین فضا را «دالیزه» کرده و البته اشتباه‌های کمتری داشته باشیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=161978
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *