×
×

درباره امجدالملوک جاهدیان

  • کد نوشته: 15913
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۰ام آبان ۱۳۹۰
  • ۰
  • سیدعلیرضا میرعلینقی: همه آنها که در کار موسیقی، عمر گذاشته‌اند، اهل یک خانواده هستند؛ حتی اگر مشکلات زندگی امروز، نگذارد که مرتب همدیگر را ببینند. برخلاف آن قول مشهور، بی‌خبری همیشه دلیلی بر خوش‌خبری نیست. اگرچه از صمیم قلب مایلیم که هیچ‌وقت خبر بد نشنویم. شنیده‌ایم که خانم امجد‌الملوک جاهدیان که با نام هنری‌ «شیدا» […]

  • سیدعلیرضا میرعلینقی: همه آنها که در کار موسیقی، عمر گذاشته‌اند، اهل یک خانواده هستند؛ حتی اگر مشکلات زندگی امروز، نگذارد که مرتب همدیگر را ببینند. برخلاف آن قول مشهور، بی‌خبری همیشه دلیلی بر خوش‌خبری نیست. اگرچه از صمیم قلب مایلیم که هیچ‌وقت خبر بد نشنویم. شنیده‌ایم که خانم امجد‌الملوک جاهدیان که با نام هنری‌ «شیدا» می‌شناسیم‌شان مدتی است که گرفتار رنج جانکاه بیماری شده‌ است. خانم شیدا از بانوانی است که در این سال‌ها فعالیت مستمر هنری – آموزشی داشته و چراغ آواز ایرانی را در حوزه کاری خود روشن نگه ‌داشته‌ است.

    هم‌اکنون همسر وی، آقای مسعود جاهد، نوازنده و معلم ارجمند «نی» نیز درگیر مسایل ناشی از این واقعه تاسف‌آور شده‌ است. مشکل خانواده جاهد، باید مساله مورد نظر تمام خانواده موسیقی باشد. دل‌های حساس اهل نغمه، نمی‌توانند از کنار این معضل به سادگی بگذرند و نخواهند گذشت. دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه موسیقی و انجمن موسیقی ایران، نهادهایی هستند که چشم امید اهل موسیقی به هنگام گرفتاری‌ها و تنگناها به آنها دوخته شده است. دلجویی از خانواده هنرمند جاهد و تفحص درباره آنچه برای آنها در عین بی‌نیازی ممکن است لازم و فوری باشد، وظیفه‌ای است که بر عهده فردفرد جامعه عاطفی و مسوول موسیقی در این ملک است. به قول شاعر معاصر‌مان: «وقت جذب مصایب» را در اینجا مغتنم بداریم و به دیدارشان برویم.

    https://musiceiranian.ir/?p=15913
       
    برچسب ها شیدا مسعود جاهد

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *