×
×

با همراهی علی‌اکبر خادم (نوازنده تنبک)

  • کد نوشته: 158881
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱ام آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • کیوان ساکت تا ساعاتی دیگر در “هشتمین کنفرانس سازهای شرقی” در سن پیترزبورگ روی صحنه خواهد رفت و ضمن برگزاری اجرایی از موسیقی ایرانی، در کنفرانسی جداگانه به ارائه توضیحاتی درباره سازهای ایرانی نیز خواهد پرداخت. ساکت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر گفت: “هشتیمن کنفرانس سازهای شرقی” در حالی از امروز […]

    با همراهی علی‌اکبر خادم (نوازنده تنبک)
  • کیوان ساکت تا ساعاتی دیگر در “هشتمین کنفرانس سازهای شرقی” در سن پیترزبورگ روی صحنه خواهد رفت و ضمن برگزاری اجرایی از موسیقی ایرانی، در کنفرانسی جداگانه به ارائه توضیحاتی درباره سازهای ایرانی نیز خواهد پرداخت.

    ساکت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر گفت: “هشتیمن کنفرانس سازهای شرقی” در حالی از امروز کار خود را در سن‌پیترزبورگ آغاز خواهد کرد که ما از ساعت ۱۷ دوشنبه (اول آبان) کنسرتی بر اساس موسیقی ایرانی را که ظاهرا تنها اجرای موسیقی در این فستیوال محسوب می‌شود روی صحنه می‌بریم.

    وی همچنین عنوان کرد: در این اجرا که با همراهی علی‌اکبر خادم (نوازنده تنبک) برگزار می‌شود ما برنامه‌ای را در دو بخش روی صحنه می‌بریم. بخش اول این اجرا به تکنوازی سه‌تار و بخش دوم نیز به دونوازی تار و تنبک اختصاص خواهد داشت.

    این نوازنده تار و سه تار در ادامه افزود: بیشترین زمان هشتمین کنفرانس سازهای شرقی به ساز تار و سه تار که موسیقی ردیف ایرانی برای آنها نوشته شده اختصاص دارد و من فردا طی کنفرانسی درباره این سازها کنفرانسی خواهم داشت.

    وی همچنین عنوان کرد: این کنفرانس توسط جامعه فرهنگی روس در سن پیترزبورگ ترتیب داده شده و بنا به اهمیت و احترامی که برای فرهنگ و هنر ایران در روسیه قائل هستند و آن را زیر بنای بسیاری از فرهنگ‌های دیگر می‌دانند محل سکونت برادر تزار روسیه الکساندر رومانوف را در اختیار ما قرار داده‌اند.

    کیوان ساکت درباره سایر جزئیات هشتمین کنفرانس سازهای شرقی گفت: تا دقایقی دیگر این کنفرانس با حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف افتتاح می‌شود و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، کنفرانس‌های تدارک دیده شده طبق جدول منتشر شده برگزار می‌شوند.

    این آهنگساز ایرانی همچنین در ادامه افزود: ساعت ۱۴ امروز نیز با یکی از مسئولان فرهنگی سن پیترزبورگ ملاقاتی خواهیم داشت تا در زمینه آموزش موسیقی ایرانی در این شهر مذاکراتی انجام شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=158881
       
    برچسب ها کیوان ساکت

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *