×
×

در پی درگذشت نوازنده برجسته پیانو

  • کد نوشته: 1587
  • 11 خرداد 1389
  • ۲ دیدگاه
  • مجید انتظامی: نوازنده خوبی بود و پنجه شیرینی داشت مجید انتظامی گفت: «آندره آرزومانیان»، نوازنده خوبی بود و پنجه شیرینی داشت. این آهنگساز با اظهار تاسف از درگذشت آرزومانیان اظهار داشت: پنجه شیرین او باعث می‌شد کارهایی که موسیقی آن را می‌زد به لطافتش افزوده شوند و تنها تم‌کار شنیده نمی‌شد بلکه به خود کار […]

  • مجید انتظامی: نوازنده خوبی بود و پنجه شیرینی داشت

    مجید انتظامی گفت: «آندره آرزومانیان»، نوازنده خوبی بود و پنجه شیرینی داشت.
    این آهنگساز با اظهار تاسف از درگذشت آرزومانیان اظهار داشت: پنجه شیرین او باعث می‌شد کارهایی که موسیقی آن را می‌زد به لطافتش افزوده شوند و تنها تم‌کار شنیده نمی‌شد بلکه به خود کار هم اضافه می‌کرد.
    وی یادآور شد:من از حدود ۲۸ سال پیش هنگام ساخت فیلم «نویسنده» با ایشان آشنا شدم و تا به حال با هم دوست بودیم و کارمان به هم گره خورده بود.
    انتظامی که به‌شدت از شنیدن خبر درگذشت آرزومانیان متاسف بود گفت: حیف و صد حیف متاسفانه این مسیری است که همه باید برویم.

    سامان احتشامی : از مهم‌ترین آثارش نوازندگی پیانو در فیلم‌های «کرخه تا راین» و «بوی پیراهن یوسف» بود

    سامان احتشامی نوازنده پیانو با اظهار تاسف از درگذشت «آندره آرزومانیان» هنرمند پیانیست گفت: حیف شد و دیگر مثل او نخواهد آمد. او انسانی بسیار والا و با شخصیت بود که در نواختن پیانو تکنیک خود را داشت و سبک انگشت‌گذاری خاصی را برای خود داشت و نواختن او بسیار ویژه بود.
    احتشامی با بیان این مطلب به خبرنگار موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،گفت: تقریبا در هر آلبوم و یا فیلم، صدای پیانوی آرزومانیان را می‌شنویم، چون نوازنده‌ی دیگری چون او نداشتیم. او نت‌ها و اکورد‌ها را بسیار خوب می‌شناخت و در موسیقی جاز و کلاسیک بسیار توانا بود.
    وی ادامه داد: بسیاری از افراد آهنگساز با نوازندگی پیانو آرزومانیان معروف شدند و از مهم‌ترین آثارش می‌توان نوازندگی پیانو در فیلم‌های چون «از کرخه تا راین» و «بوی پیراهن یوسف» نام برد.
    احتشامی بیان کرد: آندره آرزومانیان برای ما بسیار عزیز بود و کاش قبل از مریض‌شدن یک هنرمند در‌باره‌ی او حرف بزنند و به سراغ او بروند.

    ناصر فرهودی: دو آلبوم از “آندره آرزومانیان” هنوز منتشر نشده‌ است

    ناصر فرهودی گفت: آندره آرزومانیان دیگر تکرار نمی‌شود.

    مدیر استودیو «پاپ» درپی درگذشت آندره آرزومانیان نوازنده پیانو  گفت: او ویژگی‌هایی داشت که در هر کسی نیست و در تمام دوران کاری‌ام شاید تنها دو نفر بودند که این قدر شاخص کار می‌کردند و او همیشه نفر اول بود.

    فرهاوی یادآور شد:آندره آرزومانیان اکنون دو آلبوم منتشر‌نشده دارد که یکی از آنها کار دونفره‌ی مانی رهنما و آندره آرزومانیان است که آواز رهنما و پیانوی آرزومانیان در هم آمیخته شده است و آلبوم دیگر او آثار فرهاد مهراد است که او آهنگ‌های آن را با پیانو و سازهای دیگر تنظیم و اجرا کرده است که ما در استودیوی پاپ تهیه‌کننده‌ی آن بودیم و فکر می‌کنم که آلبوم او از سوی شرکت «نی‌داوود» منتشر خواهد شد.

    بابک شهرکی : “آرزومانیان” یکی از سه نابغه موسیقی بود

    بابک شهرکی گفت: هرچقدر درباره‌ی توانایی “آندره آرزومانیان” در نواختن پیانو حرف بزنیم، صحبت از شخصیت والای او با اهمیت‌تر خواهد بود، چون او یک هنرمند انسان بود.

    این هنرمند و نوازنده ویلون در پی درگذشت “آندره آرزومانیان”  گفت:اگر در ایران سه نابغه موسیقی وجود داشته باشد، به نظرم “آندره آرزومانیان” یکی از آن سه نفر بود.

    شهرکی با اشاره به آلبوم منتشر‌نشده‌ای آرزومانیان ادامه داد:۱۰ قطعه‌ی آهنگ فولکلور ارمنی را در یک آلبوم که احتمالا نام آن «آخرین آواز عشق» خواهد بود، نواختیم که من در آن ویلون و کمانچه زدم و آندره نیز نوازندگی پیانو را برعهده داشت.

    وی ادامه داد: مدتی بود در جریان بودم که حال آندره خوب نبود و در سال‌های آخر همین که نمی‌توانست روی پاهایش بایستد، بسیار ناراحت‌کننده بود.

    این نوازنده ویلون یادآور شد:من از او درس‌های بسیاری گرفتم و به لحاظ شخصیتی و اخلاقی بسیار بزرگوار بود و سابقه‌ی ۴۰ سال نوازندگی حرفه‌ای را داشت و از کودکی و نوجوانی با گروه‌های حرفه‌ای ایرانی و خارجی همراهی کرده بود و تجربه‌های بسیاری داشت.

    بابک شهرکی درباره‌ی شیوه نواختن آرزومانیان گفت: هرگاه او در قطعه‌ای پیانو می‌نواخت، آن قطعه رو می‌آمد و کاملا متفاوت می‌شد و او به ما یاد داد که دانش موسیقی مهم نیست بلکه ویژگی‌های اخلاقی یک هنرمند از دانش او بسیار با اهمیت‌تر است.

    مسعود کیمیایی: همیشه جای “آندره” پشت پیانو استودیو “پاپ” خالی است

    مسعود کیمیایی با اظهار تاسف از درگذشت آندره آرزومانیان یادآور شد:در فیلم «تیغ و ابریشم» و فیلم‌های دیگری که در اوایل انقلاب ساختم بسیار به “آندره” نزدیک شدم و بدون شک او یکی از بهترین نوازندگان پیانو بود که همیشه در ملودی تاثیر خود را می‌گذاشت و قطعه را برجسته می‌کرد.

    این کارگردان سینما در پی درگذشت آندره آرزومانیان گفت: متاسفانه این روزها هر روز خبر از دست دادن هنرمندان می‌رسد.” آندره” از جمله هنرمندانی بود که در کار خود سبک و سیاق خاصی داشت و بسیار هم زحمت کشیده بود.

    کیمیایی همچنین مطرح کرد:با وجود این‌که “آندره” یک نوازنده‌ی موسیقی پاپ بود و مهارت موسیقی پاپ را داشت اما در نواختن ملودی‌های ایرانی نیز تاثیرات بسیار خوبی گذاشت و نوازنده‌ی بسیار باتکنیک ملودی‌های ایرانی بود و همیشه جای او در پشت پیانو در استودیوی “پاپ” خالی است.

    افلیا پرتو: “آرزومانیان” معلم بسیار خوبی بود

    افلیا پرتو با اظهار تاسف از درگذشت “آندره آرزومانیان” گفت: متاسفانه این روزها به سرعت هنرمندان کشور را از دست می‌دهیم و هنوز هم هوشیار نیستیم.

    این هنرمند و نوازنده پیانو  بیان کرد: گرچه من از نزدیک با “آندره آرزومانیان” آشنا نبودم،اما با توجه به آثاری که از او می‌شنیدم، او در موسیقی بسیار فوق‌العاده بود.

    وی یادآور شد:آرزومانیان معلم بسیار خوبی بود و شاگردان بسیار خوبی را تربیت کرده بود و به یاد دارم که یک روز در تالار وحدت برای یکی از اجراهای او حاضر بودم و او جاز می‌نواخت و کار بسیار فوق‌العاده‌ای انجام می‌داد.

       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *