×
×

حسام‌الدین سراج:

  • کد نوشته: 157631
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۱ام مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی می‌گوید:« نمایش‌ها و تعزیه‌هایی که درباره امام حسین(ع) ساخته می‌شوند خلوص نیتی در آنها جاری است. درواقع کسانی که در تعزیه‌ها بازی می‌کنند به خاطر همان خلوص نیت است». حسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی ایران پس از دیدن تعزیه‌ی «رکعت به رکعت عاشقی» گفت:« موسیقی و بازی شبیه […]

    حسام‌الدین سراج:
  • حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی می‌گوید:« نمایش‌ها و تعزیه‌هایی که درباره امام حسین(ع) ساخته می‌شوند خلوص نیتی در آنها جاری است. درواقع کسانی که در تعزیه‌ها بازی می‌کنند به خاطر همان خلوص نیت است».

    حسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی ایران پس از دیدن تعزیه‌ی «رکعت به رکعت عاشقی» گفت:« موسیقی و بازی شبیه خوانان این تعزیه خیلی خوب بود، دست بازیگران و سیاوش طهمورث درد نکند که مجلس عزاداری امام حسین(ع) را با برپایی مجالس تعزیه برپا کرده اند. مجلس امام حسین(ع) همیشه مورد قبول مردم است و کسی که برای آن کار می‌کند در بین مردم جایگاه ویژه‌ای می‌یابد.»

    او ادامه داد: «نمایش‌ها و تعزیه‌های این چنینی خمیرمایه‌ای دارند که کمک می‌کند، مورد قبول مردم واقع شوند؛ نمایش‌ها و تعزیه‌هایی که درباره امام حسین(ع) ساخته می‌شوند یک خلوص نیت در آنها واقع شده است و درواقع دلیل کسانی که در تعزیه «رکعت به رکعت عاشقی» بازی می‌کنند به خاطر همان خلوص نیت است.»

    سراج درباره تداوم برپایی مجالس تعزیه در همه ایام سال گفت: « کار هنری می‌تواند با مسئله‌ای مانند تعزیه انجام بگیرد، مانند کاری که حسن فتحی در سریال «شب دهم» انجام داده است که تعزیه را در قالب یک فیلم به تصویر کشیده بود. در این فیلم هم داستان اصلی که مربوط به شبیه خوانان و رقابت آنها بود نشان داده می‌شد و هم به نوعی تعزیه به تماشاگران شناسانده می‌شد. این کارسبب شده بود که دیدن سریال برای مردم بسیار جذاب شود. به نظر من ادامه دار شدن تعزیه ها به دیگر روزهای سال حرکت بسیار مفیدی است به شرط آنکه فضای مناسبی برای انجام این کار تعبیه شود.»

    سوگواره «رکعت به رکعت عاشقی» به کارگردانی سیاوش طهمورث جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ با اجرای تعزیه مجلس شهادت مسلم بن عقیل(ع) در محوطه باز بنیاد فرهنگی روایت فتح کار خود را آغاز کرد و تا شب عاشورا هم ادامه داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=157631
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *