×
×

اثری از «فرزاد میلانی»

  • کد نوشته: 155684
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام شهریور ۱۳۹۶
  • ۰
  • آلبوم «نوستالژینامه»، اثر «فرزاد میلانی»، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «رهگذر هفت اقلیم» (مرکز موسیقی رها) منتشر شد. این در حالیست که همزمان با نشر اثر، نسخه دیجیتال آن نیز از طریق «بیپ تونز»، قابل خریداری است.+جزئیات کامل این اثر به همراه کاورهای آلبوم موسیقی «نوستالژینامه» را در ادامه دنبال کنید

    اثری از «فرزاد میلانی»
  • آلبوم «نوستالژینامه»، اثر «فرزاد میلانی»، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «رهگذر هفت اقلیم» (مرکز موسیقی رها) منتشر شد. این در حالیست که همزمان با نشر اثر، نسخه دیجیتال آن نیز از طریق «بیپ تونز»، قابل خریداری است.

    «نوستالژینامه»، آلبومی است که همزمان هم حس کهنگی دارد و هم بوی تازگی می‌دهد. «فرزاد میلانی» خواننده و تنظیم کننده آن با ذوق و سلیقه‌ای قابل توجه، یک تجربه لذتبخش را برای مخاطبانش رقم زده که از طریق بیپ تونز در دسترس مخاطبین است.

    ۱۱ قطعه به نام های «شانه»، «آمد نوبهار»، «مستُم مستُم»، «عقرب زلف»، «بارون بارونه»، «دختر بویر احمدی»، «دل دیونه» و «دلبر»، برای این آلبوم انتخاب شده و به اجرا در آمده اند که ضبط آنها در استودیو شخصی «فرزاد میلانی»، «آرش میتویی»، استودیو ۵۴، «رهگذر هفت اقلیم»، استودیو شخصی «کایین»، استودیو «داون تاون موزیک» -تایوان- و استودیو خانه موسیقی، استونی-، صورت گرفته است.

    شاید بتوان گفت حس پیچیده و عجیب نوستالژی، مهمترین و عمیقترین حسی است که توسط موسیقی ایجاد می‌شود. این احساس معمولا با آرامش، آسودگی خیال، احساسات رمانتیک و یا غم و اندوه همراه است. میلانی با تمام ابزارها و با استفاده از انعطاف ذاتی موسیقی این حس را به شکل زیبایی ایجاد کرده است و آهنگ‌هایی از موسیقی فولکلور و کلاسیک ایران انتخاب کرده که هم به اندازه کافی شنیده شده‌اند و هم پتانسیل خوبی برای پیوند با تم‌ها و هارمونی‌های غربی با برداشتی پیشرو از سبک‌های کلاسیک، جز و راک را دارند. در واقع شما در فضایی شناور می‌شوید که هم به اندازه کافی آشناست تا احساس آرامش کنید و هم متفاوت و جدید است تا ذهنتان ماجراجویی خودش را داشته باشد. خود هنرمند عنوان «تلفیق محتوایی» را برای شرح کارش استفاده کرده است و بر روی بی مرزی موسیقی تاکید داشته است. بخش‌هایی از این اثر در کشورهایی مثل استونی، پرو و تایوان ضبط شده‌اند و نوازندگانی از ملیت‌های مختلف در آن هنرنمایی داشته‌اند. در سازبندی این آلبوم سازهایی مثل پیانو، انواع گیتار، قانون، تار، عود، ساکسفون، ویولنسل، ویولن و سازهای پرکاشن دیده می‌شوند و در میان نوازندگان هم نام هنرمندانی همچون «آرش میتویی»، «صدا سدیفی»، «استیو آوانسیان» و «آیدین بیات» دیده می‌شود.

    شاید در نگاه اول با دیدن نام‌ آهنگ مثل بارون بارونه، مستم مستم، شانه و عقرب زلف کجت حدسمان این باشد که با اثری تکراری و کلیشه‌ای مواجه هستیم؛ اما با شنیدن اولین آهنگ متوجه می‌شویم که تلفیقی زیبا از موسیقی‌های شنیده شده و آشنا با موسیقی پاپ جهانی و هارمونی‌های تازه صورت گرفته است.

    شایان ذکر است که «نوستالژینامه» به آهنگسازی و تنظیم «فرزاد میلانی»، توسط «مرکز موسیقی رها» منتشر شده و نسخه دیجیتال آن در سایت «بیپ تونز beeptunes.com» قابل دانلود است.

    https://musiceiranian.ir/?p=155684
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *