×
×

با همراهی گروه موسیقی «نقش»

  • کد نوشته: 153034
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۰ام مرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • گروه موسیقی ایرانی «نقش» به آهنگسازی و سرپرستی «امیر شریفی» و خوانندگی «مجتبی عسکری»، میهمان یازدهمین دوره فستیوال «ترانه شرقی» در ازبکستان خواهد بود.

    +«مجتبی عسکری» نیز در ۲۰۱۳ جایزه اول بخش خوانندگی را از جشنواره «موقام آذربایجان» از آن خود کرده است

    با همراهی گروه موسیقی «نقش»
  • گروه موسیقی ایرانی «نقش» به آهنگسازی و سرپرستی «امیر شریفی» و خوانندگی «مجتبی عسکری»، میهمان یازدهمین دوره فستیوال «ترانه شرقی» در ازبکستان خواهد بود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه «نقش» به دعوت فستیوال بین المللی «ترانه ی شرقی»، برای اجرا در یازدهمین دوره این فستیوال، به کشورازبکستان خواهد رفت.

    این رویداد هنری که هر دوسال یکبار برگزار می شود، با دعوت از شاخص ترین موسیقی دانان سراسر دنیا و برگزاری کنسرت و کنفرانس در بافت تاریخیِ شهرِ زیبای سمرقند، در پی ایجاد صلح با تاکید برسرشتِ مشترکِ موسیقیِ تمام اقوام از سراسر دنیا می باشد.

    گروه موسیقی شناخته شده «نقش»، پس از ۷ سال فعالیت مستمر، این بار بخش هایی از قطعات اجرا شده در کنسرت سال گذشته خود با نام «در گیسوی او پیچید » را، در این فستیوال اجرا خواهد کرد.

    فعالیت این گروه با توجه به مبانی و زیبائی شناسی دو حوزه ی موسیقی کلاسیکِ قاجاری و پیشا قاجاری، با رجوع به منابع مکتوبِ به جامانده از دوره ی تیموری و صفوی و استفاده از امکانات بالقوه ی موسیقی دستگاهی بنیان یافته است.

    اعضای گروه موسیقی «نقش» در این سفر امیر شریفی (سرپرست،آهنگساز، تار)، مجتبی عسکری (خواننده)، محمد عشقی (سنتور)، المیرا مردانه (کمانچه)، مرجان مهربان (قانون) و سهیل اله دادیان (تنبک) می باشند که به هنرنمایی خواهند پرداخت.

    شایان ذکر است که حضور گروه موسیقی نقش در سالهای پیش نیز اجراهای موفقی در خارج از کشور داشته است. «مجتبی عسکری» نیز در ۲۰۱۳ جایزه اول بخش خوانندگی را از جشنواره «موقام آذربایجان» از آن خود کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=153034
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *