×
×

کنسرت پرشور «کولی‌های اسپانیا» در تهران برگزار شد | گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان»

  • کد نوشته: 150808
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۰ام مرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • کنسرت «کولی‌های اسپانیا»، ۶ الی ۸ مرداد ماه به همت موسسه اکسیر نوین، با اجرای موسیقی محلی اسپانیا در تالار وزارت کشور تهران و استقبال مخاطبین برگزار شد.
    +در ادامه عکسهای «مرضیه امیری» از متن و حاشیه کنسرت «کولی‌های اسپانیا» را می توانید مشاهده نمایید

    کنسرت پرشور «کولی‌های اسپانیا» در تهران برگزار شد | گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان»
  • کنسرت موسیقی کولی های اسپانیا

    کنسرت «کولی‌های اسپانیا»، ۶ الی ۸ مرداد ماه به همت موسسه اکسیر نوین، با اجرای موسیقی محلی اسپانیا در تالار وزارت کشور تهران و استقبال مخاطبین برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در این کنسرت اعضای خانواده ریه‌س که برای این برنامه منتخبی از قطعات عاشقانه و ریتمیک خود را آماده کرده بودند به روی سن آمدند و ۱۰ قطعه از قطعات خاطره‌انگیز گروه «جیپسی کینگز» از جمله “amor mio” را اجرا کردند. اولین آهنگی که این گروه ارائه کرد قطعه «سلام‌علیک» بود که به دلیل احترام به مردم ایران این قطعه اجرا شد.

    شاهرخ بحرالعلومی مدیر شرکت پرشیا فیلم در ابتدای کنسرت، توضیحاتی درباره گروه برگزارکننده ارائه و بیان کرد: «این دومین‌بار است که در کشورمان میزبان کولی‌های اسپانیا هستیم و مفتخریم در سرزمینی هستیم که زبان تعامل ما با کشورهای جهان به‌‌واسطه هنر است. مشرق زمین مهد هنر است و در مقایسه با غرب که به هنر هم نگاه سیاسی دارد چنین نگاهی ندارد.»

    وی در ادامه به پیشینه گروه جیپسی کینگ اشاره و عنوان کرد: «خوزه ریه س به همراه چند نفر دیگر این گروه را پایه‌گذاری کردند و این گروه همچنان تحت عنوان «جیپسی کینگ» فعالیت دارند.»

    بحرالعلومی با اشاره به اعضایی که در کنسرت پیش رو در تالار وزارت کشور حاضر شده بودند، اظهار کرد: «آرزو داریم روزی همه ۳۲ نفر گروه جیپسی کینگ کنسرتی را در این مکان اجرا کنند. امشب مایکل فرانسیسکو آمادور، جوزف کورتز، جانی بیلی کورتز، آنتونیو (تونی) ونجلستی، روماریک خورخه فیگوئیه‌یر، سن پیتر ایرینا، پینچرا سرجیو کرد و پل ریه‌س اینجا حضور دارند. وی همچنین به حضور آنتونیو(تونی) ونجلستی اشاره و یادآور شد که ونجلستی تهیه کننده‌ای است که ۳۵ سال همراه این گروه بوده است. یک نکته در این اجرا این است که بعد از بازسازی تالار وزارت کشور امکاناتی بهتر در تجهیز صندلی‌ها و مخصوصا صدای سالن فراهم شده بود.»

    شایان ذکر است که در این اجرا شش گیتاریست، یک نوازنده درامز و یک نوازنده دیگر گروه را همراهی می‌کردند. از جمله ویژگی‌های اصلی سبک گروه این است که به عنوان کولی‌های اسپانیا همراه با هم می‌خوانند و همراه با یکدیگر نیز می‌نوازند.

    در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: مرضیه امیری) از این کنسرت را دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=150808
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *