×
×

گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از این مراسم

  • کد نوشته: 149242
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۷ام تیر ۱۳۹۶
  • ۰
  • دور تازه بخش پاپ برنامه هزارصدا در سال ۹۶، پنج‌شنبه ۲۲ تیر ماه در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. این پنجمین برنامه هزارصدا در سال جدید بود اما از این برنامه‌ها یک برنامه به مناسبت درگذشت دکتر یداللهی و یکی دیگر، برنامه مناسبتی ماه رمضان بود و دو برنامه دیگر آن هم، فینال در بخش پاپ و سنتی هزارصدا بودند و به این ترتیب برنامه پنج‌شنبه اولین برنامه دور جدید مسابقه هزارصدا بود.
    +اجرای «سیمین بری» جمشید شیبانی توسط گرشا رضایی در بخش مهمان

    گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از این مراسم
  • هزارصدا

    ارغوان محبوب: دور تازه بخش پاپ برنامه هزارصدا در سال ۹۶، پنج‌شنبه ۲۲ تیر ماه در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. این پنجمین برنامه هزارصدا در سال جدید بود اما از این برنامه‌ها یک برنامه به مناسبت درگذشت دکتر یداللهی و یکی دیگر، برنامه مناسبتی ماه رمضان بود و دو برنامه دیگر آن هم، فینال در بخش پاپ و سنتی هزارصدا بودند و به این ترتیب برنامه پنج‌شنبه اولین برنامه دور جدید مسابقه هزارصدا بود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در ابتدای این برنامه تیتراژی پخش شد که روی آهنگ «عزیز» با صدای زنده‌یاد مازیار ساخته شده بود. بنابر آنچه آرش نصیری اعلام کرد، ویولن این قطعه را زنده‌یاد مجتبی میرزاده زده بود. انتخاب این آهنگ هم به این خاطر بود که مازیار در اول تیرماه متولد شده و میرزاده نیز در روز بیست و شش تیر درگذشته است و بنابر این، برنامه تیرماه هزارصدا به این دو هنرمند شناخته شده موسیقی تقدیم شد. پس از پخش تیتراژ، آرش نصیری به روی صحنه آمد و از کارشناسان برنامه برای حضور روی صحنه و نشستن در جایگاه کارشناسی دعوت کرد.

    در این برنامه آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی ایران، فواد حجازی برای دومین بار در بخش داوری آهنگسازی حضور داشت. او ژیش از این و در اردی بهشت سال ۹۴ به همراه دکتر افشین یداللهی، حامی و مانی رهنما، در حضورصدا حضور یافته بود. در بخش آواز و خوانندگی هم مهدی یغمایی برای داوری دعوت شده بود و همچنین افشین مقدم هم داور بخش ترانه و کلام این برنامه بود.

    پس از صحبت‌های اولیه کارشناسان و مجری برنامه، نادر طبسی به عنوان اولین خواننده به روی صحنه دعوت شد و بعد از اجرای کارش به داوری کارشناسان گوش فراداد و پس از آن، پدرام محبوبیان، تیرداد،‌هادی نوروزی، جواد خانی، داودقاسملو و مجتبی مطلق‌زاده هم به روی صحنه دعوت شدند، آثارشان را اجرا کردند و به نقد کارشناسان روی کارشان گوش فرادادند.

    لابلای این اجراها چند میان برنامه هم برگزار شد. در اولین میان برنامه، امیدطهماسبی با پیانونوازی فرید مهاجرپور، قطعه «خرابش نکن» را خواند که ملودی آن را خودش روی ترانه‌ای از مجید صالحی ساخته بود. طهماسبی به عنوان برنده برنامه فینال و به عنوان مهمان اجرا می کرد.

    میان برنامه بعدی به مناسبت تولد مازیار ترتیب داده شده بود. زنده‌یاد عبدالرضا کیانی‌نژاد(مازیار) در اول تیرماه متولد شده است و به همین مناسبت، آرش نصیری از علی بنیادی دعوت کرده بود تا قطعاتی از این خواننده مطرح و خوش‌صدا را با نوازندگی علیرضا رستگار بخواند. بنیادی که او هم یکی از برندگان هزارصدا در سال گذشته است، ابتدا قطعه «ایران ایران» را خواند و پس از آن، به درخواست مجری برنامه «آدمک برفی» را هم اجرا کرد. نکته جالب زمزمه و همراهی مهدی یغمایی هنگام اجرای این قطعات بود.

    پس از پایان اجراها، کارشناسان برای انتخاب نفرات برگزیده از صحنه خارج شدند و گرشا رضایی به روی صحنه دعوت شد تا با نوازندگی آهنگسازو نوازنده‌ی پیانو وحید مهراد، به عنوان خواننده مهمان قطعاتی را اجرا کند. رضایی پیش از این آهنگ تیتراژ سریال دولت مخفی را با مطلع «دلم گرفته ای رفیق» خوانده و نشان داده بود که چه خواننده قابلی‌ست. وحید مهراد هم آهنگساز و نوازنده است و ژیش از این نیز در چند برنامه با خوانندگانی چون سعیدشهروز و اهورا ایمان هم در هزارصدا اجرا کرده است. این دو دو قطعه اجرا کردند که دومی همین قطعه بود و سپس، آرش نصیری به روی صحنه آمد و از رضایی درخواست کرد تا به مناسبت دوازده تیرماه، سالروز درگذشت جمشید شیبانی، بخشی از قطعه نوستالژیک «سیمین بری گل پیکری آری» را بخواند.

    پس از این اجرا کارشناسان و همه شرکت‌کنندگان به روی صحنه دعوت شدند تا استادفواد حجازی به نمایندگی از گروه داوران، نفرات اول تا سوم را اعلام کند و او، پس از اینکه گفت افراد نزدیک به هم بودند و انتخاب مشکل بود، نفرات برگزیده را به این شرح اعلام کرد:

    هزارصدا

    اول:‌هادی نوروزی
    (آهنگساز:‌هادی نوروزی
    ترانه: علی رضایی
    تنطیم و پیانو: فرید مهاجرپور)

    دوم: تیرداد
    (شاعر: فریدون مشیری
    خواننده و آهنگساز: تیرداد
    تنظیم، میکس و مستر: مهدی ایرانی)

    سوم: نادر طبسی
    (شعر و ملودی: منصور فرهادیان
    تنظیم: حامد مرادی)

    در این برنامه هم تنی چند از هنرمندان حضور داشتند که از آن جمله می‌توان به ملیکا تهرانی (مدرس آواز)، نرگس جعفری، حامد و توحید کاظمی (گروه دکر)، حمید صیدی، مهسا ایرانیان و حامد طاها اشاره کرد.

    هزارصدا اولین چهارشنبه هرماه (سنتی) و سومین پنج‌شنبه هرماه (پاپ) برگزار می‌شود و بنابر اعلام مدیر و مجری این برنامه آرش نصیری، برنامه بعدی در روز چهارشنبه چهار مرداد در بخش سنتی برگزار می‌شود و برنامه بعدی پاپ پنج شنبه ۱۹ مرداد است.

     

    گزارش تصویری سایت خبری و  تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس:  پانیذفرامرزی):

     

    https://musiceiranian.ir/?p=149242
       
    برچسب ها هزارصدا

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *