×
×

گزارشی از نشست نوازنده های ژاپنی در تالار وحدت

  • کد نوشته: 1479
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۶ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • کنسرت «پیام صلح» با بداهه نوازی پیانو توسط «ایداکی شین» و «افسانه کوگوریو» در تالار وحدت برگزار می‌شود. در نشست خبری که صبح دیروز با حضور «کی کو کما» ترانه‌سرا و خواننده ژاپنی ،سایتو تادامیتسو نوازنده ژاپنی و محمد بنکدار مدیر برنامه کنسرت گروه ژاپن در تالار وحدت برگزار شد، بنکدار با اشاره به تاریخچه […]

  • کنسرت «پیام صلح» با بداهه نوازی پیانو توسط «ایداکی شین» و «افسانه کوگوریو» در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    در نشست خبری که صبح دیروز با حضور «کی کو کما» ترانه‌سرا و خواننده ژاپنی ،سایتو تادامیتسو نوازنده ژاپنی و محمد بنکدار مدیر برنامه کنسرت گروه ژاپن در تالار وحدت برگزار شد، بنکدار با اشاره به تاریخچه این گروه و کنسرت‌هایی اجرایی آنها گفت: گروه موسیقی ژاپنی کما پیش از این سال ۸۳ در تخت‌جمشید و سال ۸۶ در مجموعه سعدآباد کنسرت‌هایی را برگزار کرده است و قرار است در این اجرا که ۷ و ۸ خرداد در تالار وحدت برگزار می‌شود در دو بخش به روی صحنه می‌روند.
    در ادامه کی کو کما» ترانه‌سرا و خواننده ژاپنی گفت: خوشحالم که بار دیگر برای اجرای کنسرت به ایران آمده‌ایم .در بخش اول این کنسرت ایداکی شین با پیانوی خود به بداهه‌نوازی می‌پردازد و سپس در بخش دوم با سازهای ژاپنی «افسانه کوگوریو» را اجرا خواهیم کرد که بنده در این کار به دکلمه اشعار ژاپنی و نیز ایرانی می‌پردازم.
    وی ادامه داد: سال ۸۳ که برای کنسرت به تخت جمشید رفته بودم خیلی با فضای باستانی آنجا ارتباط برقرار کردم و توانستم اشعاری را بنویسم که بخشی از آنها را در این کنسرت می‌خوانم.
    در ادامه این نشست سایتو تادامیتسو (ایداکی شین) نوازنده پیانو گفت: زبان موسیقی خاص خودش است و شاید مطالبی که به راحتی به زبان نمی‌آید با زبان موسیقی راحت‌تر منتقل شود. در عین‌حال گاه زبان موسیقی را هم نمی‌توان تفسیر کرد.
    وی در خصوص اجرای افسانه کوگوریو گفت:«کوگوریو» سلسله‌ای است که امروز وجود ندارد اما با زبان موسیقی، شعر و نور یاد و خاطره این سلسله باستانی را زنده می‌کنیم که در این اجرا کی کو کما به واسطه داشتن رابطه خویشاوندی با این سلسله، اشعاری را درباره آن سروده و دکلمه می‌کند.
    این نوازنده پیانو ادامه داد: موسیقی من موسیقی اصیل ژاپنی نیست بلکه متأثر از محیط و شنوندگانم است. به همین دلیل هم‌ بداهه‌نوازی تلقی می‌شود.
    به گزارش فارس،‌کنسرت گروه موسیقی کما با عنوان «پیام صلح» ۷ و ۸ خرداد ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=1479
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *