×
×

حاصل همکاری «مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی»

  • کد نوشته: 147368
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۰ام تیر ۱۳۹۶
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «نقطه پرگار»، حاصل همکاری «مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی» در بازار موسیقی کشور منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.
    +جزئیات کامل این اثر به همراه کاورهای آلبوم موسیقی «نقطه پرگار» را در ادامه دنبال کنید

    حاصل همکاری «مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی»
  • آلبوم موسیقی «نقطه پرگار»، حاصل همکاری «مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی» در بازار موسیقی کشور منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم موسیقی بی کلام «نقطه پرگار»، تازه ترین اثر «مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی»، مشتمل بر ۹ قطعه به عناوین ««مهرورزان»، «رسم وفا»، «چون گوهر اشک»، «حال هجران»، «سرو پایبند»، «خون عاشق»، «می خواه»، «یاران را چه شد» و «عیش جاودان» می باشد که این دو هنرمند در آن به همنوازی در فضایی پرداخته‌اند که به گفتهٔ قمصری، موسیقی آینده ایران است. در این اثر درخشانی به آهنگسازی و نوازندگی تار پرداخته و قمصری قطعات را برای «بمکمان» و سازهای کوبه‌ای تنظیم و اجرا نموده است.

    قمصری در بروشور این اثر یادداشتی با این مضمون ارائه کرده است که: «تنها اثر هنری من، منم. خود را از تو خلق کرده‌ام. من خالق و مخلوق خویشم و این نه کفر است، چرا که عمل ناب تو، آینهٔ خداییست و خلقت، عمل نابِ عاری از عکس العمل. دم، عمل است و بازدم عکس العمل. با هر نفس از نو متولد می‌شوم و خود را می‌میرانم و اینست عیش جاودان من.»

    درخشانی نیز یادداشت خود را بدین شکل ثبت کرده است که: «نوشتن پیرامون «نقطه پرگار» بس دشوار است. نمی‌توانم ساعت‌ها و لحظات ساخت این مجموعه را با کلمات بازگو کنم؛ لحظاتی که هر زخمهٔ آن عیشی جاودان بود و هنوز این را با شنیدنش در خود احساس می‌کنم. اما همگان را نمی‌توان با هر اثر، همسو دانست. زیرا عقایدی در پس آنجاریست که در چشم کسانی که در جستجوی آن نیستند، نخواهد آمد و براستی لازمه درک واقعی هر اثر هنری، حضور تمام و کمال انسان در آن اثر می‌باشد.»

    گفتنى ست ساز «بمکمان» از ابداعات خود قمصری ست و بسیاری وی را مبدع تفکر باس نوازی در موسیقی سنتی ایران می‌دانند. همچنین از جمله آثار درخشانی می‌توان به «اشارات نظر» اشاره کرد که تا امروز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده بود.

    شایان ذکر است که آلبوم «نقطه پرگار»، اثر مشترک «مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی»، منتشر شده و علاقمندان می توانند آنرا از طریق سایت «ریتمو ritmo.ir»، به صورت آنلاین و قانونی، خریداری نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=147368
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *