×
×

موسیقی ایرانی نشان‌دهنده راه نجات است و برخی از موسیقی‌‌های غربی منادی خودخواهی و شهوت‌پرستی

  • کد نوشته: 14650
  • شادروان موسوي
  • دوشنبه, ۲۱ام شهریور ۱۳۹۰
  • ۱۴ دیدگاه
  • موسیقی ایرانی نشان‌دهنده راه نجات و سعادت است که هرکس آن را بشنود ندای انسانیت را از آن دریافت می‌کند نه همچون موسیقی‌های غربی که منادی خودخواهی، شهوت‌پرستی و افسارگسیختگی هستند

  • موسیقی ایرانیان: موسیقی مقامی خراسان شمالی سال گذشته در اجلاس بین الدول مجمع یونسکو به عنوان میراث معنوی، ثبت جهانی شد که جشن این موضوع به دلیل مقارن شدن با تعطیلات نوروز به تعویق افتاد، لذا تصمیم گرفته شد تا همزمان با برگزاری هفته فرهنگی اکو، از لوح ثبت این مهم با حضور رییس جمهور، سفیران و رایزنان فرهنگی کشورهای عضو اکو رونمایی شود.

    به گزارش موسیقی ایرانیان محمد احمدی ‌نژاد سخنانی را در رابطه‌ی هنر موسیقی در این مراسم عنوان کرد که در ادامه می‌توانید صحبت‌های این مسئول را به نقل از ایسنا بخوانید.

    رییس‌جمهور با بیان این‌که موسیقی واقعی که در ایران وجود دارد بازآفرینی اصوات آفرینش است، گفت: امروز موسیقی غربی نیز به ابزار فرهنگ سیاسی متلاشی کننده غرب درآمده که زرسالاران و سرمایه‌داران قصد دارند با اشاعه آن، جهان را تحت نفوذ و سیطره خود درآورند که در چنین شرایطی باید موسیقی تعالی بخش خود را با افتخار به جهانیان معرفی کنیم.

    دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (یکشنبه) در مراسم جشن ثبت جهانی موسیقی مقامی شمالی‌های خراسان با بیان این‌که موسیقی راهی برای نجات بشریت است نه به اسارت کشاندن آن، اظهار داشت: موسیقی ایرانی نشان‌دهنده راه نجات و سعادت است که هرکس آن را بشنود ندای انسانیت را از آن دریافت می‌کند نه همچون موسیقی‌های غربی که منادی خودخواهی، شهوت‌پرستی و افسارگسیختگی هستند.

    رییس‌جمهور با بیان این‌که موسیقی نیز همچون سایر عرصه‌های هنر اسیر مطامع سرمایه‌سالاران شده است، گفت: امروز موسیقی غربی نیز به ابزار فرهنگ سیاسی متلاشی کننده غرب درآمده که زرسالاران و سرمایه‌داران قصد دارند با اشاعه آن، جهان را تحت سلطه خود درآورند.

    رییس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که انسان بدون فرهنگ با سایر موجودات تفاوتی نداشته، اظهار داشت: باورها، اندیشه‌ها و رفتارهایی که آثار ماندگار در جریان زندگی انسان باقی می‌گذارند، تبدیل به فرهنگ می‌شوند و فرهنگ به تعبیر دیگر خواسته‌ها، آرزوها و آرمان‌های ثابت همه ملت‌ها و همه بشریت است و اینکه مطرح کردم جنگ فرهنگ‌ها را قبول ندارم برآمده از همین تعریف است که فرهنگ را برآمده از فطرت انسان‌ها فارغ از ملیت و قومیت می‌دانم و آنچه از آن تعبیر به جنگ فرهنگ‌ها می‌شود به اعتقاد بنده جنگ بین بی‌فرهنگی و فرهنگ است.

    رییس‌جمهور در ادامه هنر را تجلی خلاقیت خداوند از مجرای انسان توصیف کرد و گفت:‌ زندگی بدون هنر، زندگی نیست و آنچه هنرمندانه بیان و مطرح نشود، زیبا، سازنده و ماندگار نخواهد بود.

    دکتر احمدی‌نژاد زیباترین و متعالی‌ترین هنرها را هنر دوست داشتن دیگران عنوان کرد که تجلی رحمانیت و رحیمیت خداوند است و اظهار داشت:‌ هر آنچه از ظلم و جنایت در طول تاریخ رخ داده از ناحیه کسانی است که از هنر دوست داشتن بی‌بهره بودند.

    رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به سالروز واقعه ۱۱ سپتامبر خاطرنشان کرد: کسانی که دل‌شان از محبت به دیگران تهی شده و به جای خدا و توحید و عشق به ارزش‌های الهی و انسانی خودخواهی را در دل‌هایشان انداخته‌اند، ماجرایی درست کردند و بیش از سه هزار نفر را کشتند که ای کاش به همین مقدار بسنده می‌کردند اما متاسفانه این ماجرا را بهانه قرار داده و کشورهایی را اشغال کرده و بیش از یک میلیون نفر را در عراق و افغانستان کشته و تعداد بیشتری را آواره کردند و هنوز طلبکار هستند.

    احمدی‌نژاد با طرح این سوال که کسانی که صد میلیارد دلار اسلحه به کشورهای منطقه صادر می‌کنند آیا این اسلحه‌ها را برای دموکراسی، آزادی، صلح و عدالت می‌فروشند یا برای کشتن انسان‌ها، اظهار داشت: چرا برخی دولتمردان کشورهای غربی به جایی رسیدند که فکر می‌کنند که دنیا جنگل است و آنها رییس این جنگل هستند؟ پاسخ این سوال را می‌توان زیاده‌خواهی و خالی شدن قلب این دسته انسان‌ها از محبت به دیگران و دور شدن آنها از ارزش‌های الهی و دستورات پیامبران عنوان کرد.

    رییس‌جمهور با بیان این‌که طبق آمار سالیانه سی هزار نفر در آمریکا بر اثر تیراندازی پراکنده فردی در آمریکا کشته می‌شوند، تصریح کرد: اگر در غرب عشق و محبت به هم‌نوع ترویج شود چنین مشکلاتی هم نخواهند داشت.

    به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد در آیین رونمایی از ثبت موسیقی کشور در فهرست میراث معنوی یونسکو، در بجنورد اظهار داشت: بهترین هنر، هنر عشق به ارزش‌های الهی و انسانی و عشق به بندگان خدا است و پیامبر اعظم ما یک هنرمند به تمام معنا و تمام زندگی او زیبا بود.

    وی در بخشی از سخنانش با بیان این‌که “فرهنگ در حقیقت برآمده از خواسته ، آروزها و آرمان‌های انسانی است” ادامه داد: فرهنگ برآمده از فطرت انسانهاست و آن اندیشه آن فرهنگ و آن باورهایی ماندگار می شود که در قالبی هنرمندانه و زیبا ارایه شود، زیرا خدا اساس عالم را بر زیبایی بنا کرده و زیبایی را خلق کرده است.

    وی گفت: زیباتر از انسان و حقیقت انسان وجود ندارد و از آن جهت باید زیبا و متعالی زندگی کند.

    احمدی نژاد با بیان این‌که “هنر بیان زیبایی اندیشه‌ها ،باورها ،آروزها و گرایشهاست و زندگی بدون هنر زندگی نیست” افزود: یکی از زیباترین و بهترین هنرها، هنر مهرورزی و دوست داشتن دیگران است که تجلی آن رحمانیت و رحیمیت خداست.

    وی ادامه داد: هر چه ظلم اتفاق افتاده، از ناحیه کسانی بوده که هنر دوست داشتن را دوست نداشتند و کینه ورزی را در حد اعلا داشته‌اند.

    رییس جمهور در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به هنرهای صنایع دستی و موسیقی همه این مقوله‌ها را از جنس فرهنگ دانست و اظهارداشت: انسان منهای فرهنگ با سایر موجودات تفاوتی ندارد، جلوه بیرونی حقیقت انسان فرهنگ است، باورها و اندیشه هاست که آثار ماندگار در جریان زندگی انسان به جا می گذارد.

    وی همچنین با ذکر این‌که “اصل موسیقی بازآفرینی صداهای آفرینش است”، گفت: موسیقی زبان مشترک همه ملت‌ها است، اما موسیقی غفلت آفرین، محرک و متلاشی کننده سلسله اعصاب، روح و روان انسان است.

    https://musiceiranian.ir/?p=14650
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *