×
×

در جشنواره هنرهای اسلامی

  • کد نوشته: 14645
  • شادروان موسوي
  • دوشنبه, ۲۱ام شهریور ۱۳۹۰
  • ۰
  • شاهین فرهت گفت: اثری به نام غدیر به من سفارش داده شده است که اورتور ۱۰ دقیقه ای و پوئم سمفونی است. شاهین فرهت آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، گفت: این کار سمفونی نیست بلکه یک اورتور است که حدود ده دقیقه طول می کشد، من این کار را […]

  • شاهین فرهت گفت: اثری به نام غدیر به من سفارش داده شده است که اورتور ۱۰ دقیقه ای و پوئم سمفونی است.

    شاهین فرهت آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، گفت: این کار سمفونی نیست بلکه یک اورتور است که حدود ده دقیقه طول می کشد، من این کار را ۲۱ روز است که شروع کرده ام و چون این جشنواره آبان برگزار می شود بنابراین تا آن زمان قطعا آماده خواهد شد.

    وی افزود: این برنامه فرم اورتور دارد یعنی دو تم دارد که یک قطعه ارکستری برای ارکستر سمفونیک ساخته ام که آن را به گونه ای نوشته ام که ارکستر سمفونیک تهران آن را با چند تمرین بتوانند اجرا کنند و در تهران اجرا شود زیرا ارکسترسمفونیک تهران را سالهاست می شناسم و بنابراین کارم با روند خیلی خوبی جلو می رود و ارکستراسیون آن خیلی بزرگ نیست.

    این آهنگساز اظهار داشت: این برنامه که غدیر نام گرفته است به فرم اورتور و به صورت سونات ساخته شده است و به سبک خود من است که در عین اینکه از فضاهای موسیقی ایرانی استفاده شده است، با شنیدن آن کاملا حس می کنید که موسیقی ایرانی گوش می کنید و آهنگساز کار ایرانی است.هم مجموعه ای است از موسیقی ردیفی دستگاهی و هم مجموعی است از فولکلور ایران مضافا به اینکه ارکستراسیون آن رنگی است و همان سبک سمفونی های خودم است. این کاریک قطعه است که حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه طول می کشد و کاملا از جهت فرم و ارکستراسیون موسیقی بین المللی است که در هر جا قابلیت اجرا شدن دارد.

    وی در پاسخ به این سوال که نام گذاری این کار به نام غدیر چه وجه تمایزی برای آن ایجاد کرده است، تصریح کرد: این موسیقی ای است که خود من می نویسم. من به مناسبت عید غدیر این کار را آماده می کنم. بیش از۲۰۰ سال در موسیقی جهانی برای اکازیون های مختلف کار ساخته می شود من هم خیلی افتخار دارم که برای عید غدیر یک همچین اثری را آماده می کنم.

    https://musiceiranian.ir/?p=14645
       
    برچسب ها شاهین فرهت

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *