×
×

تقدیم کنسرت به «امیرهوشنگ ابتهاج»

  • کد نوشته: 1445
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • محمد رضا لطفی اولین شب اجرای خود را با تقدیم کنسرتش به «امیرهوشنگ ابتهاج» آغاز کرد. اولین شب از کنسرت محمدرضا لطفی شب گذشته در برج میلاد برگزار شد. بنابراین گزارش، در بخش نخست این برنامه، ابتدا محمدرضا لطفی به همراه احمد مستنبط نوازنده تنبک و مهرزاد هویدا نوازنده دف به روی صحنه رفتند و […]

  • محمد رضا لطفی اولین شب اجرای خود را با تقدیم کنسرتش به «امیرهوشنگ ابتهاج» آغاز کرد.
    اولین شب از کنسرت محمدرضا لطفی شب گذشته در برج میلاد برگزار شد.
    بنابراین گزارش، در بخش نخست این برنامه، ابتدا محمدرضا لطفی به همراه احمد مستنبط نوازنده تنبک و مهرزاد هویدا نوازنده دف به روی صحنه رفتند و در این بخش که حدود ۴۵ دقیقه طول کشید ابتدا لطفی به بداهه‌نوازی با ساز تار پرداخت و سپس با همراهی نوازندگان تنبک و دف غزلیاتی از حافظ و مولانا اجرا کرد. پایان بخش این قسمت از کنسرت نیز همراهی دف استاد لطفی با دو ساز کوبه‌ای دیگر بود.
    بخش دوم این کنسرت هم به امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) تقدیم شد که گروه نوازی همنوازان شیدا با آهنگسازی محمدرضا لطفی و به خوانندگی محمد معتمدی بود.
    این بخش از برنامه در دستگاه بیات ترک به اجرا درآمد. پیش درآمد امید (لطفی این قطعه را به پسرش امید تقدیم کرد.)، ساز و آواز «گوشه‌های درآمد» چهار مضراب شور آفرین «گوشه داد و شکسته»، قطعات کرد بیات «دلتنگی» همراه با آواز فرود به بیات ترک و در انتها نیز تصنیف «یا دوست» توسط گروه به اجرا درآمد.
    مازیار شاهی(تار)، آریا محافظ (سنتور)، هادی آذرپیرا (عود)، هوشمند عبادی (نی)، احمد مستنبط ( تنبک) به تک نوازی در این بخش پرداختند.
    اولین شب کنسرت محمدرضا لطفی با استقبال مردم روبه رو شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1445
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *