×
×

به مناسبت تولد این هنرمند فقید

  • کد نوشته: 142635
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۶ام اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۰
  • قطعه «خزان» زنده یاد استاد «پرویز مشکاتیان»، به مناسبت تولد این هنرمند فقید، با اجرای «محمد موحدنیا» منتشر می شود.
    +موحدنیا: ارادت من به استاد پرویز مشکاتیان و آثار او، ارادتیست عاشقانه و نه از سر نیاز

    به مناسبت تولد این هنرمند فقید
  • قطعه «خزان» زنده یاد استاد «پرویز مشکاتیان»، به مناسبت تولد این هنرمند فقید، با اجرای «محمد موحدنیا» منتشر می شود.

    «محمد موحدنیا» از شاگردان برجسته و توانای زنده یاد «پرویز مشکاتیان»، همزمان با زادروز وی و در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری، قطعه خزان را منتشر و در دسترس مخاطبین قرار خواهد داد.

    این نوازنده که همواره یاد استاد خود را زنده نگاه می دارد، درباره انتشار این اثر میگوید: «ارادت من به استاد پرویز مشکاتیان و آثار او، ارادتیست عاشقانه و نه از سر نیاز. استاد مشکاتیان یکی از چهرهایی است که باید همه جا از او یاد کنیم و نام او را زنده نگه داریم تا نوجوانان و جوانانی که تازه وارد عرصه موسیقی میشوند، با آثار این بزرگ مرد موسیقی و به ویژه با افکار بلند انسانی و میهنی او آشنا شوند. «خزان» از جمله آهنگهای این موسیقیدان بزرگ است که واقعا آن را ستایش میکنم. با اینکه خود قطعات زیادی ساخته و برخی را در قالب آلبوم و کنسرت اجرا و منتشر کرده ام، اما همچنان کارهای استادم را عاشقانه دوست دارم. بیش از بیست سال است که این قطعه را میشنوم، ولی هنوز هم برایم تازه و جذاب است و بر این باورم که نغمات پرویز مشکاتیان در موسیقی ایرانی، جزو ناب ترین و زیباترین نغمات است که همتای آن در موسیقی ما بسیار اندک است.»

    موحد نیا در اشاره ای دیگر به قطعه خزان می افزاید: «این قطعه دارای ملودیهای بسیار زیبا و متنوع است و اگر چه یک قطعه بی کلام است، اما دارای حالات مواجی است که هر شنونده ای را به وجد می آورد. بارها و بارها این قطعه توسط نوازنده های مختلف با سازهای مختلف اجرا شده است و این امر نشانگر آن است که این نوع قطعات، چقدر علاقمندان و هنرمندان موسیقی را تحت تأثیر قرار میدهد. من معتقدم که هر چه قدر این نوع قطعات بیشتر اجرا و به مردم معرفی شود، علاقمندان بیشتری به سمت موسیقی ایرانی هدایت میشوند، چرا که در درون این آثار، سالها تجربه و تفکر نهفته است که بدون تردید برای رهروان این راه نیز جای تأمل دارد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=142635
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *