×
×

محمدحقگو

  • کد نوشته: 14002
  • شادروان موسوي
  • یکشنبه, ۲۳ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۰
  • محمدحقگو مدیر ارکستر رودکی از مدیریت این ارکستر استعفا داد. به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال متوقف شدن ارکستر موسیقی رودکی، محمد حقگو هم از مدیریت این ارکستر کناره گیری کرد. این آهنگساز و مدیر سابق ارکستر رودکی در پاسخ به چرایی این استعفا به خبرنگار مهر، گفت: ارکستر سمفونیک رودکی نخستین کنسرت خود را اوایل […]

  • محمدحقگو مدیر ارکستر رودکی از مدیریت این ارکستر استعفا داد.

    به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال متوقف شدن ارکستر موسیقی رودکی، محمد حقگو هم از مدیریت این ارکستر کناره گیری کرد. این آهنگساز و مدیر سابق ارکستر رودکی در پاسخ به چرایی این استعفا به خبرنگار مهر، گفت: ارکستر سمفونیک رودکی نخستین کنسرت خود را اوایل تیرماه در تالار وحدت به روی صحنه برد ولی به دلیل مسائل و مشکلات مالی در حال حاضر در تعطیلی به سر می برد؛ اما با این اوصاف استعفای من از مقام مدیریت این ارکستر به دلیل مسائل مالی این ارکستر نبوده است بلکه تعهدی که به مدیریت بنیاد رودکی مبنی بر تاسیس، راه اندازی و اجرای صحنه ای این ارکستر داشتم به پایان رسید و از سوی دیگر برای به پایان رسیدن تحصیلاتم یک فرصت مطالعاتی کوچکی داشتم آن هم در حال به پایان رسیدن بود در نتیجه باید از مدیریت ارکستر استعفا می کردم.

    وی در ادامه افزود: ولی با این اوصاف بعید می دانم توقف در روند فعالیتهای ارکستر رودکی همیشگی باشد چراکه ستون این ارکستر در اساسنامه آن بسیار محکم است و چهره های جدیدی از موزیسین های جوان را به جامعه موسیقی معرفی کرد. البته قرار است پس از پایان تعمیرات سالن رودکی فعالیتهای این ارکستر هم از سر گرفته شود اما در حال حاضر در تعطیلی به سر می برد.

    مدیر سابق ارکستر رودکی در خصوص اینکه چه کسی جایگزین او می شود گفت: مطلع نیستم اما طبق آخرین صحبتهایی که داشتم مدیریت بنیاد رودکی مشغول بررسی است اما آنچه مسلم است این ارکستر تعطیل شدنی نیست.

    لازم به ذکر است در پی درج خبر تعطیلی ارکستر موسیقی رودکی روابط عمومی بنیاد اعلام کرد که فصل جدید برنامه های ارکستر رودکی پس از پایان تعمیرات تالار رودکی، با آغاز تمرینات از سر گرفته خواهد شد و قرار است آبان ماه سال جاری در نخستین جشنواره سراسری “طواف تا ولایت” که در زمان اعیاد قربان وغدیر برگزار شود.

    نخستین کنسرت این ارکستر در روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد با اجرای آثاری از “مرتضی حنانه”، “فکرت امیروف” و “محمد حقگو” با رهبری “آرش امینی” روی صحنه رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=14002
       
    برچسب ها ارکستر رودکی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *