×
×

برای چهارمین بار

  • کد نوشته: 1399
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۷ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • آلبوم موسیقی بازی های آوازی ایران برای چهارمین بار با طرحی جدید تجدید چاپ می شود. سودابه سالم،آهنگساز و سرپرست ارکستر موسیقی ایران زمین در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایلنا با اعلام این خبر گفت:این آلبوم شامل بازی های مانند گرگم و گله می برم،دختری اینجا نشسته،عمو زنجیر باف،کلاغ پر واتل متل ،آسیاب،خورشید […]

  • آلبوم موسیقی بازی های آوازی ایران برای چهارمین بار با طرحی جدید تجدید چاپ می شود.
    سودابه سالم،آهنگساز و سرپرست ارکستر موسیقی ایران زمین در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایلنا با اعلام این خبر گفت:این آلبوم شامل بازی های مانند گرگم و گله می برم،دختری اینجا نشسته،عمو زنجیر باف،کلاغ پر واتل متل ،آسیاب،خورشید خانوم و … است که برای چهارمین بار با یک جلد جدید منتشر می شود.
    وی افزود:در این بازی‌های آوازی ما شاهد آموزش به کودک در زمینه اجتماعی شدن کودک، پیروی از قوانین، ایفای نقش‌های گوناگون و نظم هستیم که در تمامی اینها ریتم، ادبیات و موسیقی نیز وجود دارد.
    به گفته سالم،بازی های ایرانی به نوعی یک مدرسه است که کودک در آن مهارت های زنذگی را تجربه می کند و می اموزد که این تجارب منجر به مشارکت مفید و موثر او در زندگی اجتماعش می شود.
    وی ادامه داد: نقش حرکات موزون در کنار موسیقی است که به کودکان در زمینه رشد جسمی و هیجانی کمک بسیاری می کند ،به ویژه که امروز کودکان ما در فضاهای اموزشی خود حتی خانه خود کمتر امکان فعالیتهای حرکتی دارند.
    این محقق موسیقی کودکان اظهار داشت: سرچشمه بازیهای ایرانی از فرهنگ مادر محوری در ایران زمین نشات گرفته است و نشان دهنده خلاقیت مادران ایرانی در تربیت کودکان است.
    وی در ادامه از انتشار کتاب کتاب طبلک خبر داد و خاطرنشنان کرد:در این کتاب که توسط انتشارات سروش معرفی می شود، شیوه آموزش ریتم در موسیقی را به کودکان آموزش می دهد که به راهنمایی آن کودکان با بازی های ایرانی و همچنین قصه های کهن آشنا خواهند شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1399
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *