×
×

انتشار توسط انتشارات دارینوش

  • کد نوشته: 13965
  • شادروان موسوي
  • پنجشنبه, ۲۰ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۵ دیدگاه
  • مجموعه‌ای از شعر و صدای حسین پناهی هم‌زمان با سالگرد درگذشت این هنرمند (۱۵ مردادماه) منتشر شد. به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مجموعه در قالب دو لوح فشرده با عنوان «راه با رفیق» با شعر و صدای حسین پناهی، دو آواز با خوانندگی حسین بختیاری و عمران طاهری و موسیقی […]

  • مجموعه‌ای از شعر و صدای حسین پناهی هم‌زمان با سالگرد درگذشت این هنرمند (۱۵ مردادماه) منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مجموعه در قالب دو لوح فشرده با عنوان «راه با رفیق» با شعر و صدای حسین پناهی، دو آواز با خوانندگی حسین بختیاری و عمران طاهری و موسیقی بابک شهرکی در ۱۲۰ دقیقه با قیمت هفت‌هزار تومان از سوی انتشارات دارینوش عرضه شده است.

    به گفته‌ی مجتبی معظمی – ناشر مجموعه -، بن‌مایه‌ی شعرهای عرضه‌شده در این مجموعه که دو روز قبل از فوت حسین پناهی، با صدای او ضبط شده‌اند، بیش‌تر بر اساس فلسفه‌ی مرگ و زندگی است که جنبه‌ی مرگ آن پررنگ‌تر از جنبه‌ی زندگی است؛ اگرچه پناهی به زندگی هم علاقه داشته است.

    افلاطون کنار بخاری، خاکانه، شب و من و کلاهم، خواستگاری، بی‌راهه‌ها، در کودکی، چکامه‌ای برای تابه، عاشقانه، لعنت، به وقت گرین‌ویچ، گم شدیم، دست خالی، و دریا و هیچ‌کس از جمله شعرهای «راه با رفیق» هستند.

    حسین پناهی که سال ۸۳ از دنیا رفت، چند متن ادبی از جمله «دو مرغابی در مه»، «دو گوش بزرگ دیوار»، «چیزی شبیه زندگی»، «یک گل و بهار»، «بی‌بی‌یون» و «پیامبران بی‌کتاب» را به نگارش درآورده که بعضی از آن‌ها از جمله «دو مرغابی در مه» و «چیزی شبیه زندگی» به صورت تله‌تئاتر و تئاتر اجرا شده‌اند.

    او همچنین در فیلم‌های سینمایی «سایه‌ی خیال»، «مرد ناتمام»، «اوینار»، «مهاجران» و «گال» و درمجموعه‌ها‌ی تلویزیونی «آژانس دوستی»، «محله‌ی بهداشت»، «روزی روزگاری»، «دزدان مادربزرگ» و «یحیی و گلابتون» به ایفای نقش پرداخته است.

    http://64.130.220.65/Multimedia%5Cpics%5C1390%5C5%5CArt%5C100.jpg

    https://musiceiranian.ir/?p=13965
       
    برچسب ها حسین پناهی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *