×
×

با صدای علیرضا قربانی

  • کد نوشته: 13804
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۶ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۰
  • «ای ایران، ای مرز پرگهر» شامگاه ۱۳ مردادماه  در سالن برج میلاد تهران توسط ۷۲ نوازنده ارکستر ملی با صدای علیرضا قربانی طنین انداز شد. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه سالن برج میلاد تهران مملو از علاقمندان بود که اعضای ارکستر ملی ایران بر روی صحنه حاضر شدند […]

  • «ای ایران، ای مرز پرگهر» شامگاه ۱۳ مردادماه  در سالن برج میلاد تهران توسط ۷۲ نوازنده ارکستر ملی با صدای علیرضا قربانی طنین انداز شد.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه سالن برج میلاد تهران مملو از علاقمندان بود که اعضای ارکستر ملی ایران بر روی صحنه حاضر شدند و به رهبری بردیا کیارس سازهای خود را برای اجرای «دو نغمه بختیاری» کوک کردند. پیش درآمد قسمت اول به آرامی علیرضا قربانی را به روی سن فراخواند و خواننده ارکستر ملی به زبان استاد شهریار خواند: «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟»‌

    «رنگارنگ» قطعه‌ی جاودان دیگری از استاد روح اله خالقی بود که به همراهی گروه کر دفتر موسیقی متشکل از سوپرانو، تنور، آلتو و باس برای حاضران تداعی شد.

    «یار رمیده» با کلامی از رهی معیری و «بهار عشق» با شعر بیژن ترقی نیز در حالی توسط گروه کر و علیرضا قربانی خوانده می‌شد که کیارس همزمان با مرور نت‌هایش این ابیات را با خود زمزمه می‌کرد.

    ساعت ۲۲:۳۰ بود که سالن همایش‌های برج میلاد حال و هوای متفاوتی به خود گرفت.

    «ای ایران» قطعه‌ی آشنایی با کلام «گل گلاب» بود که حاضران به محض شنیدن آن از جای خود برخاستند و تمام مدت به حالت ایستاده گوش به این قطعه سپردند.

    بخش نخست کنسرت ارکستر ملی با نگاهی ویژه به جاودانه‌ترین آثار استاد روح اله خالقی با تشویق بی‌وقفه‌ی تماشاچیان به پایان رسید و پس از ۱۵ دقیقه با حضور دوباره‌ی اعضای ارکستر ملی بر صحنه، قطعه‌ی «آدم» اجرا شد. قطعه‌ای که «افشین یداللهی» در آن سروده: «ما ساده‌ترین تصویر از پیچ و خم عشقیم.»

    «باران»، «مهتاب تر از باران»، «چله عشق»، «ایران» به همراه موسیقی فیلم‌های «شب دهم» و «مدار صفر درجه» یکی پس از دیگری نواخته شدند.

    علیرضا قربانی پس از اجرای آخرین قطعه ضمن خیر مقدم به میهمانان در سخنان کوتاهی گفت: قطعه‌ی ایران را فردوسی سروده، اما به اشتباه در بروشور به نام افشین یداللهی ثبت شده است و به خاطر چنین اشتباهی از همه پوزش می‌خواهم.

    پس از سخنان این خواننده به دلیل درخواست مخاطبان قطعه‌ی «ای ایران، ای مرز پرگهر» دوباره با همان صلابت اجرا شد و به شب اول کنسرت ارکستر ملی پایان داد.

    آهنگسازی و تنظیم قطعات بخش دوم اجرا به عهده‌ی فردین خلعتبری بود.

    به گزارش ایسنا؛ ارکستر ملی ایران ۱۴ و ۱۵ مرداد نیز ساعت ۲۱:۳۰ به رهبری بردیا کیارس در برج میلاد به صحنه می‌رود.

    حسین علیزاده و فردین خلعتبری، اعضای شورای فنی ارکستر ملی نیز در این شب حضور داشتند.

    https://musiceiranian.ir/?p=13804
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *