×
×

به‌همت بخش موسیقی دانشگاه هنر

  • کد نوشته: 1365
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • نکوداشت «نصرالله ناصح‌پور» خواننده قدیمی روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری به‌همت بخش موسیقی دانشگاه هنر برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود ۲۱ آذر ماه به بهانه سالروز تولد «نصرالله ناصح‌پور» بزرگداشتی برای قدردانی از نیم قرن فعالیت‌های موسیقایی این هنرمند برگزار شود که این مراسم به دلیل درگذشت فرامرز پایور لغو شد. این […]

  • نکوداشت «نصرالله ناصح‌پور» خواننده قدیمی روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری به‌همت بخش موسیقی دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

    پیش از این قرار بود ۲۱ آذر ماه به بهانه سالروز تولد «نصرالله ناصح‌پور» بزرگداشتی برای قدردانی از نیم قرن فعالیت‌های موسیقایی این هنرمند برگزار شود که این مراسم به دلیل درگذشت فرامرز پایور لغو شد.

    این در حالی است که با گذشت پنج ماه از این برنامه، این‌بار قرار است نکوداشت ناصح‌پور در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ صبح در محل دانشکده موسیقی دانشکده هنر در شهر کرج برپا گردد.

    در این برنامه که با قطعه «آذربایجان» این هنرمند آغاز می‌شود،داریوش پیرنیاکان ؛نوازنده تار و اسماعیل شافعی دبیر انجمن علمی دانشکده هنر درباره ناصح‌پور سخنرانی خواهند کرد.

    به گزارش ایسنا،نصرالله ناصح‌پور در سال ۱۳۱۹ در اردبیل به دنیا آمد و از همان دوران کودکی در خانواده‌ای موسیقی‌شناس پرورش یافت.

    ناصح پور با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود را صرف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با زنده یاد «محمود کریمی» به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد.

    در آنجا آشنایی با مطالب و نکته‌های شفاهی در کلاس درس استاد «علی‌اکبر شهنازی»، این امکان را برایش ایجاد کرد تا در محفل هنری «امیر قاسمی» نیز با روح و حس ساز «سعید هرمزی» و دیگر استادان حاضر در هنرستان آشنا گردد.

    پس از تشکیل کلاس‌های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، از راهنمایی‌ها و آموزش‌های «نورعلی برومند» بهره‌مند شد.او همچنین ازجلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر و موسیقی نیز بهره‌های فراوان جست و سپس جهت فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر«عبدالله دوامی» راه یافت.

    ناصح‌پور در حال حاضر به تدریس جواب آواز در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر مشغول است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1365
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *