×
×

اثر تازه «سهیل مخبری»

  • کد نوشته: 131804
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۷ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • مراسم رونمایی آلبوم «آدم آدم است» اثر تازه «سهیل مخبری»، در «بنیاد لاجوردی» برگزار شد. به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، رونمایی از دومین آلبوم موسیقی «سهیل مخبری» با عنوان «آدم آدم است»، در تاریخ ۲۴ دی ماه، با حضور هنرمندان و علاقمندان موسیقی، در «بنیاد لاجوردی» انجام پذیرفت. خستین بخش این آلبوم […]

    اثر تازه «سهیل مخبری»
  • مراسم رونمایی آلبوم «آدم آدم است» اثر تازه «سهیل مخبری»، در «بنیاد لاجوردی» برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، رونمایی از دومین آلبوم موسیقی «سهیل مخبری» با عنوان «آدم آدم است»، در تاریخ ۲۴ دی ماه، با حضور هنرمندان و علاقمندان موسیقی، در «بنیاد لاجوردی» انجام پذیرفت.

    خستین بخش این آلبوم متأثر از زندگی، جهان‌بینی و آثار بهمن محصص (نقاش، مجسمه‌ساز و مترجم پیشروی ایرانی) و بخش دوم آن، تحت تأثیر موسیقی دستگاهی و بومی ایران ساخته شده است. این آلبوم حاصل یک سال ضبط و پیش‌تر از آن، تحقیق درباره‌ی بهمن محصص است. صدابرداری، میکس و مسترینگ آن را «بهنام معیریان» بر عهده داشته و «نشر و پخش جوان» آن را منتشر می‌ کند.

    مخبری در رونمایی آلبوم خود، درباره‌ی روند شکل‌گیری این اثر صحبتهایی ارائه کرد. او با تأثیر از زنده یاد «بهمن محصص»، پنج قطعه را با کمانچه، قیچک، ویولنسل، پرکاشن و سازهای کوبه‌ای ساخته است و در ادامه از صدای خودِ محصص نیز استفاده می کند و به این وسیله وحدتی بین قطعات پدید می آورد. این وحدت برای او با شعر به وجود آمد. بهمن محصص اشعاری از مارینو مارینی مجسمه‌ساز، نیما یوشیج و امیر حسن دهلوی شاعر قرن هفتم خوانده است که مخبری از آن‌ها در این آلبوم استفاده کرده است. او همچنین در قطعه‌ی اول از صدای خنده‌ی محصص استفاده کرده است، زیرا به باورِ وی، بارزترین وجهِ شخصیت محصص خنده‌های او است.

    در بخش دیگر این مراسم فیلمی کوتاه برای مخاطبان پخش شد. در این فیلم روند ساخت و استفاده از صدای بهمن محصص و لحظاتی که وی از فیلم مستند او با عنوان «فی فی از خوشحالی زوزه می‌کشد»( ساخته‌ی میترا فراهانی) استفاده کرده، نمایش داده می‌شود.

    آیین رونمایی آلبوم «آدم آدم است»، با حمایت «بنیاد لاجوردی» و شرکت «پخش و نشر جوان» برگزار گردید.

    https://musiceiranian.ir/?p=131804
       
    برچسب ها سهیل مخبری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *