×
×

پیانیست پرآوازه فرانسوی

  • کد نوشته: 13161
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۶ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۲ دیدگاه
  • دعوت از موسیقیدانان و خوانندگان ایرانی و غیرایرانی برای اجرای کنسرت و انتشار آلبوم در تهران، با تایید سفر ریچارد کلایدرمن، پیانیست پرآوازه فرانسوی از سوی این نوازنده وارد مرحله تازه‌ای شد

  • دعوت از موسیقیدانان و خوانندگان ایرانی و غیرایرانی برای اجرای کنسرت و انتشار آلبوم در تهران، با تایید سفر ریچارد کلایدرمن، پیانیست پرآوازه فرانسوی از سوی این نوازنده وارد مرحله تازه‌ای شد.

    دوستداران موسیقی که خاطره حضور کریس دی‌برگ، خواننده مشهور ایرلندی در تهران و شرکت او در یک نشست خبری را در خرداد سال ۸۷ دارند، هر چند هیچ‌گاه موفق به تماشای کنسرت زنده این خواننده ایرلندی نشدند؛ ‌با این حال اخبار رسیده حاکی از آن است که ریچارد کلایدرمن، ‌نوازنده مشهور فرانسوی که آلبوم‌های متعددی ارایه کرده، به زودی به تهران سفر می‌کند.

    بعد از آنکه خبر سفر «کلایدرمن» به ایران ‌منتشر شد، روزنامه«شرق» بررسی صحت و سقم این خبر را در دستور کار قرار داد تا اینکه پیگیری‌ها به نتیجه رسید و مشخص شد این نوازنده محبوب پیانو، ‌واقعا قرار است به ایران بیاید. وی روز گذشته در گفت‌وگویی، از عزم خود برای سفر به ایران جهت کنسرت در تهران خبر داد. او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد برخی مسوولان ایران از وی برای برپایی کنسرت دعوت کرده‌اند، گفت: «‌بله، من هم اکنون از طریق شرکت «دلفین» که آثارم را منتشر و کنسرت‌هایم را برنامه‌ریزی می‌کند، قرار است در تهران روی صحنه بروم. البته از طریق نمایندگانم در شرکت دلفین، ‌قصد دارم یک کنسرت یا مجموعه‌ای از کنسرت‌ها را در ایران برپا کنم؛ هر چند باید بگویم تا این لحظه هیچ چیزی قطعی نشده است.»

    هر چند کلایدرمن تاریخ دقیق سفر خود را هنوز اعلام نکرده، اما به نظر می‌رسد لااقل تا پایان تابستان این سفر محقق نخواهد شد.

    دلیل این امر آن است که طبق فهرست برنامه‌های کنونی کلایدرمن که در پایگاه رسمی اینترنتی‌اش منعکس شده، او چند روزی است که پنج اجرای خود را در کشور چین به پایان برده و مشغول تدارک یک کنسرت در تاریخ دوم سپتامبر (شهریور ماه) در اروگوئه است و بلافاصله بعد از کنسرت اروگوئه به مدت پنج شب در بوینس‌آیرس روی صحنه می‌رود.

    این خواننده اواخر سپتامبر (اوایل مهرماه) در کشور اسلوونی به اجرای برنامه می‌پردازد. با توجه به دقیق بودن برنامه کنسرت‌های خوانندگان و نوازندگان خارجی، احتمالا این نوازنده، بعد از تاریخ‌های یاد شده به تهران می‌آید.

    از هم اینک پیش‌بینی می‌شود حضور کلایدرمن در ایران، با استقبال بالای مشتاقان روبه‌رو خواهد شد.
    کلایدرمن سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته است.
    بسیاری از جوانان علاقه‌مندیشان به پیانو و موسیقی کلاسیک را مدیون آشنایی با موسیقی وی می‌دانند.

    در حقیقت موسیقی کلایدرمن همانند پلی، موسیقی پاپ را به موسیقی کلاسیک پیوند زده است.
    او نوازنده‌ای است که گرایش و درک موسیقی کلاسیک به ویژه موسیقی‌سازی را برای مردم دنیا آسان‌تر کرده است. در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا» نام برده شده‌است.

    https://musiceiranian.ir/?p=13161
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *