×
×

گله مخاطبین از زمان کم اختصاص داده شده به پرویز خان!

  • کد نوشته: 130620
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با اجرای پرویز شهید خان نوازنده سی تار هندی و با حضور حمید رضا نوربخش بخش مدیر جشنواره، ۲۴ دیماه ساعت ۱۴/۳۰ در تالار رودکی آغاز شد. پرویز خان در ابتدای برنامه با زبان انگلیسی گفت؛ برای اولین بار است که به ایران آمده و در این اجرا قصد […]

    گله مخاطبین از زمان کم اختصاص داده شده به پرویز خان!
  • سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با اجرای پرویز شهید خان نوازنده سی تار هندی و با حضور حمید رضا نوربخش بخش مدیر جشنواره، ۲۴ دیماه ساعت ۱۴/۳۰ در تالار رودکی آغاز شد.

    پرویز خان در ابتدای برنامه با زبان انگلیسی گفت؛ برای اولین بار است که به ایران آمده و در این اجرا قصد دارد گوشه ای از موسیقی هند را معرفی کند.

    او قسمتی از موسیقی کلاسیک هند که بر مبنای راگ تعریف شده و هر راگ معنای خاص خود دارد را اجرا کرد.

    وی عنوان کرد ساز او سی تار نام دارد که توسط  «حضرت امیرخسرو» ساخته شده است و سازی که او را همراهی میکند طبلا نام دارد.

    در این کنسرت کیخسرو پورناظری، طهمورس پور ناظری، حامد عنقا و امیر شریفی حضور داشتند.

    مخاطبان کمی به کنسرت آمده بودند ولی آن مخاطبان اندک در هنگام خروج برنامه را عالی ارزیابی کرده و گله داشتند که زمان اجرا کوتاه بوده است و خواستار زمان بیشتری بودند.

    کنسرت گروه آوازی تهران
    دومین اجرا از اولین روز جشنواره موسیقی فجر ساعت ۱۸/۳۰ در تالار رودکی، کنسرت گروه آوازی به سرپرستی میلاد عمرانلو بود، در این کنسرت ۱۶ نفر اعضای گروه به اجرای موسیقی وکاپلا در ۴ بخش سوپرانو ، آلتو ، تنور و باس پرداختند.

    در بخش اول کنسرت آثار کرال آهنگسازان معاصر ایران از جمله احمد پژمان، امین هنرمند و آهنگسازان معاصر جهان، و در قسمت دوم کنسرت نیز ضمن اجرای چند قطعه محلی ایرانی آثاری از موسیقی غرب در استایل جَز اجرا شد، که مورد استقبال چشمگیر مخاطبان قرار گرفت.

    کنسرت کر فلوت
    سومین اجرا از شب نخست سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ساعت ۲۱/۳۰ در تالار رودکی به کنسرت گروه کر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی اختصاص داشت.

    در این کنسرت حدود ۴۰ نفر نوازنده حضور داشتند و ۱۰ اثر مشهور همنوازی فلوت هنرمندان ایرانی و بین المللی از جمله قطعه “رقص دایره” اثر حشمت سنجری، نواخته شد.

    این کنسرت نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی و شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران در این کنسرت حضور داشتند.

    https://musiceiranian.ir/?p=130620
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *