×
×

سورپرایز ویژه «داماهی» در جشنواره فجر

  • کد نوشته: 129651
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۴ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • سرپرست گروه موسیقی «داماهی» در تازه ترین نشست خبری این گروه موسیقایی از جزئیات برنامه ها و رپرتوآر اجرایی این گروه در سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر سخن گفت. دارا دارایی سرپرست گروه موسیقی «داماهی» در نشست خبری این گروه که روز سه شنبه ۱۴ دی ماه در چارچوب برگزاری نشست گروه […]

    سورپرایز ویژه «داماهی» در جشنواره فجر
  • سرپرست گروه موسیقی «داماهی» در تازه ترین نشست خبری این گروه موسیقایی از جزئیات برنامه ها و رپرتوآر اجرایی این گروه در سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر سخن گفت.

    دارا دارایی سرپرست گروه موسیقی «داماهی» در نشست خبری این گروه که روز سه شنبه ۱۴ دی ماه در چارچوب برگزاری نشست گروه های تلفیقی سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر برگزار شد، ضمن ارائه توضیحاتی از فعالیت این گروه موسیقایی توضیح داد: اساس موسیقی گروه «داماهی» بر اساس موسیقی اقوام جنوبی کشور است که این فضا به نوعی دستمایه کارهای ما قرار گرفته است. ما تلاش کردیم این نوع موسیقی را با موسیقی های پاپ، هندی، آفریقایی و تعدادی دیگر از کشورها ترکیب کنیم که نتیجه آن طی ماه های گذشته در اولین آلبوم ما به مخاطب ارائه شد.

    وی ادامه داد: ۷۰ درصد از ترانه های این آلبوم به گویش بندرعباسی، مینابی و بلوچی ساخته شده که تلاش کردیم با تلفیقی از فضای موسیقایی کشورهای دیگر، اثر متفاوتی را ارائه دهیم. در حال حاضر نیز مشغول کار روی آلبوم دوم هستیم که این بار با مقداری تغییرات از گرایشات فولکولوریک بیرون آمده و بیشتر به سمت موسیقی های پاپ امروزی شباهت پیدا کرده است.

    دارایی بیان کرد: آن چیزی که ما در آلبوم جدید به آن توجه داریم، تمرکز روی بافت موزیکال آلبوم اول است اما این تمرکز طوری نیست که فضا همانند آلبوم اولی در یک قالب تکراری به مخاطب ارائه شود. به هر حال مراحل تکمیلی آلبوم انجام گرفته و اگر طبق برنامه ریزی ها پیش برویم، دومین آلبوم گروه داماهی بهار امسال در بازار موسیقی منتشر خواهد شد.

    این نوازنده گیتار بیس با اشاره به قطعات کنسرت این گروه موسیقایی در ایام برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر توضیح داد: این دومین سالی است که گروه داماهی در بخش تلفیقی جشنواره موسیقی فجر حضور دارد. ما در سال گذشته اجرای مشترکی را با گروه موسیقی کامنت انجام دادیم که برای ما خاطره خوبی بود. امسال هم در بخش تلفیقی که با ازدحام کمتری روبرو است، امیدواریم بتوانیم یکی از بهترین اجراهای خود را به طرفداران ارائه دهیم.

    وی عنوان کرد: به طور حتم سورپرایزهای خوبی برای طرفداران در این کنسرت داریم، اما محتوای اصلی برنامه بر اساس قطعات آلبوم اول است که بنده عنوان سرپرست و نوازنده گیتاربیس، رضا کولغانی خواننده، حمزه یگانه کیبورد و بنجو ابراهیم علوی عود و گیتار، آرش پژند مقدم درامر و همایون نصیری پرکاشن به عنوان نوازندگان گروه حضور داریم. البته ما از شایان فتحی نیز به عنوان نوازنده درامر در اجراهای قبلی گروه استفاده می کردیم اما چون وی در خارج از کشور سکونت دارد، بنابراین نتوانستیم در این تاریخ از حضور او استفاده کنیم.

    گروه موسیقی «داماهی» در بخش تلفیقی سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تازه ترین کنسرت خود را برگزار می کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=129651
       
    برچسب ها داماهی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *