×
×

دانشمندان اتریشی در تحقیقات خود اعلام کردند

  • کد نوشته: 1295
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • دانشمندان اتریشی در تحقیقات خود عقیده ای را که از سال ۱۹۹۳ شکل گرفته و نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی موتزارت افراد را باهوش می کند رد کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، در سال ۱۹۹۳ دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی ۳۶ دانش آموز دریافتند که گوش دادن به موسیقی موجب افزایش هوش […]

  • دانشمندان اتریشی در تحقیقات خود عقیده ای را که از سال ۱۹۹۳ شکل گرفته و نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی موتزارت افراد را باهوش می کند رد کردند.

    به گزارش خبرگزاری مهر، در سال ۱۹۹۳ دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی ۳۶ دانش آموز دریافتند که گوش دادن به موسیقی موجب افزایش هوش می شود و این پدیده را “اثر موتزارت” نامگذاری کردند.

    اکنون محققان دانشکده روانشناسی دانشگاه وین با بررسی نتایج ۴۰ تحقیق از سراسر دنیا که بر روی سه هزار نفر انجام شده بود نشان دادند که “اثر موتزارت” وجود ندارد.

    مطالعاتی که در سال ۹۳ انجام شد نشان می داد نوجوانانی که به سونات ۱۷۸۱ موتزارت برای دو پیانو در “دوی ماژور” گوش می دادند نسبت به کسانی که در اتاق ساکت قرار داشتند و یا به موسیقی های دیگری گوش می دادند توانایی اجرایی بهتری داشتند.

    اکنون محققان اتریشی اظهار داشتند: “بررسیهای ما نشان داد افرادی که در کل به موسیقی (موتزارت و یا هر نوع دیگری از موسیقی) گوش می دهند نتایج اجرایی بهتری نسبت به کسانی که در اتاق ساکت بودند داشتند. همچنین ما می دانیم که قدرت اجرایی تمام مردم وقتی در معرض یک محرک قرار می گیرند افزایش می یابد.”

    براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، زمانی که مقاله دانشمندان کالیفرنیایی در مجله نیچر منتشر شد تاثیر قابل توجهی بر روی افکار عمومی آمریکا گذاشت به طوری که مردم علاقه زیادی به گوش دادن و نواختن موسیقی کلاسیک پیدا کردند.

    دانشمندان وینی افزودند: “ما به همه توصیه می کنیم که به موسیقی موتزارت گوش دهند اما این بدان معنی نیست که تواناییهای شناختی مردمی که به این امید موتزارت گوش می دهند بهبود می یابد.”

    https://musiceiranian.ir/?p=1295
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *