×
×

تقدیر از برگزیدگان در مراسم اختتامیه

  • کد نوشته: 127337
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۵ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • مراسم اختتامیه اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی چهارشنبه ۲۴ آذرماه در حالی برگزار شد که دبیر این دوره از رقابتی شدن دومین دوره از جشنواره خبر داد.
    +تقدیر از هنرمندان شرکت کننده بخش آوازی
    +تک نوازهای جشنواره اول، تندیس گرفتند
    +پایان جشنواره با تقدیر از هنرمندان گروه نوازی

    تقدیر از برگزیدگان در مراسم اختتامیه
  • مراسم اختتامیه اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی چهارشنبه ۲۴ آذرماه در حالی برگزار شد که دبیر این دوره از رقابتی شدن دومین دوره از جشنواره خبر داد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، امیر مردانه دبیر اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در ابتدای این برنامه بیان کرد: «خوشبختانه اولین دوره از جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به خوبی برگزار و پدیدآورنده اتفاق خجستهای برای موسیقی کشور به ویژه موسیقی کلاسیک ایرانی شد که می تواند با استمرار خود برایند مثبتی داشته باشد. ما در دوره اول جشنواره مدت بسیار کمی برای هماهنگی کارها داشتیم ولی خوشبختانه با حمایت و تلاش هایی که شد کارها و فعالیت های مربوط به جشنواره به درستی انجام گرفت و حالا این شما هستید که باید درباره خوب، متوسط و ضعیف بودن جشنواره قضاوت کنید.»

    وی ادامه داد: «به هر ترتیب این جشنواره رویدادی بود که تمام مسئولان موسیقی کشور همگی اتفاق نظر داشتند که این دوره باید برگزار شود و این باعث خوشحالی ما است که چنین رویکردی موجب شد ما در روند صدور مجوزها و فراهم شدن امکانات اجرایی مشکلی نداشته باشیم.»

    مردانه در ادامه صحبت های خود گفت: «طرح تفصیلی جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی وسیع تر از آن چیزی بود که شما در این دوره مشاهده کردید چرا که برنامه ریزی کرده بودیم تا به پیشنهاد آقای نوربخش بخش رقابتی را نیز به جشنواره اضافه کنیم. اما متاسفانه به دلیل وقت کم و اینکه ۵۰ روز پروسه کافی نیز برای فرایند فراخوان بخش رقابتی نیست نتوانستیم در این دوره بخش رقابتی داشته باشیم به همین جهت برگزاری این بخش به سال آینده موکول شده است.»

    دبیر اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره در سه بخش «تک نوازی»، «ساز و آواز» و «گروه نوازی»بیان کرد: تمامی همکاران و دوستان من برای تنومند شدن درخت جشنواره از هیچ تلاشی مضایقه نکردند و این اتفاق فعالیت بسیار مثبتی است که امیدوارم در دوره های بعدی نیز ادامه پیدا کند. ما هم اکنون در روزگاری هستیم که خبرهای خوبی از موسیقی شنیده نمی شود به همین جهت امیدوارم حرکتی نکنیم که به جای همدلی، مهربانی و رفاقت تبدیل به تفرقه شود.

    بعد از صحبت های دبیر اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی و اجرای گروه موسیقی «ژاو» به سرپرستی سیاوش کامکار نوبت تقدیر از شرکت کنندگان بخش آوازی در حضور حمیدرضا نوربخش، حسین سروی، امیر مردانه، هنگامه اخوان، علی جهاندار و قاسم رفعتی رسید.

    امیر اثنی عشری، امیرمسعود امیری، مهران زمانی، مهدی شهسوار، حسین علی شاپور، محمداسماعیل قنبری، اشکان کمانگری، محمود مخدوم، امید مظهری و محمد ملاآقایی از جمله هنرمندانی بودند که در این بخش تندیس جشنواره را دریافت کردند.

    در بخش تقدیر از شرکت کنندگان بخش تکنوازی که در حضور امیر مردانه، تینوش بهرامی، علی بوستان، مظفر شفیعی، فرزاد طالبی، بهرام جمالی و داریوش پیرنیاکان برگزار شد از مریم خدابخش، سامر حبیبی، قاسم رحیم زاده، رامین صفایی، مرتضی صنایعی، مهیار طریحی، علی کاظمی و سعید نایب محمدی تقدیر به عمل آمد.

    پخش دو کلیپ تصویری از مصاحبه ستاد جشنواره با معاون هنری وزیر ارشاد ، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروههای شرکت کننده در جشنواره به همراه اجرای ساز و آواز علی جهاندار خواننده و امیر متولی نوازنده سه تار بخش دیگری از مراسم اختتامیه بود.

    در بخش پایانی برنامه هم که اختصاص به اهدای تندیس شرکت کنندگان بخش گروه نوازی جشنواره داشت، در حضور میلاد کیایی، فریدون شهبازیان، امیر مردانه ، وصال عرب زاده و علی مرادخانی از نوید دهقان، آرش سعیدیان، مهدی صالح بیدگلی، هومان رومی، علی اصغر عربشاهی، آیدین علیا نسب، نادر فولادی نسب، حمید قنبری، سیاوش کامکار، مسیح تحویلداری، سهیل کاکاوند ومهدی ارومی به نمایندگی از گروه های شرکت کننده در بخش گروه نوازی تقدیر به عمل آمد، این در حالی است که مجید کاشانی مدیر هنری، حسین خوش چهره دبیر اجرایی، فرشاد حداد عضو ستاد اجرایی و احسان تارخ کارگردان هنری مراسم اختتامیه نیز به نمایندگی از ستاد برگزاری جشنواره تقدیر شدند.

    در ادامه می توانید عکسهای «هنرآنلاین» از مراسم اختتامیه را دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=127337
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *