×
×

طعم شیرین تنبور در ارکستر

  • کد نوشته: 126639
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۹ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • آهنگساز، مدرس و رهبر ارکستر مطرح موسیقی کشور اعلام کرد چند آلبوم موسیقایی ویژه جداگانه به خوانندگی محمد معتمدی و غفار ذابح تولید و منتشر می شود. پویا سرایی آهنگساز و رهبر ارکستر با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: اخیرا کار جدیدی را به اتمام رساندیم که مشتمل […]

    طعم شیرین تنبور در ارکستر
  • آهنگساز، مدرس و رهبر ارکستر مطرح موسیقی کشور اعلام کرد چند آلبوم موسیقایی ویژه جداگانه به خوانندگی محمد معتمدی و غفار ذابح تولید و منتشر می شود.

    پویا سرایی آهنگساز و رهبر ارکستر با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: اخیرا کار جدیدی را به اتمام رساندیم که مشتمل بر یک ارکستر زهی مجلسی با محوریت تنبور است که محمد معتمدی به عنوان خواننده و نوازندگانی چون علی جعفری پویان، میثم مروستی، آتنا اشتیاقی، زکریا یوسیقی و ابراهیم تهرانی پور در آن حضور دارند. این آلبوم چند تصنیف دارد که به اعتقاد من در بهترین و دلنشین ترین شرایط ممکن روی صدای محمد معتمدی نشسته که فکر می کنم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه می شود.

    وی ادامه داد: تعدادی از خوانندگان از جمله علیرضا قربانی تاکنون آثاری را با محوریت تنبور خوانده و اجرا کرده اند که تجربه قابل توجهی است به همین جهت و با توجه به اینکه محمد معتمدی چنین کاری با این شکل و شمایل نداشت تصور می کنم می تواند تجربه دلنشینی به حساب آید که او در مقام خواننده بسیار خوب عمل کرده است. ضمن اینکه با توجه به حال و هوای موسیقایی آثار که بر اساس شعر شاعران عارف دوره معاصر داشته و برای اولین بار هم هست که تنبور در آمیختگی با ارکستر مجلسی دارد، من حتم دارم علاقه مندان موسیقی با آلبوم قابل توجهی روبه رو خواهند شد که می تواند دربرگیرنده فضای متفاوتی برای آنها باشد. البته طبق برنامه ریزی های انجام گرفته این آلبوم قبل از آلبوم دیگر محمد معتمدی که با همکاری فردین خلعتبری و مهیار علیزاده تولید شده، روانه بازار موسیقی می شود که اطلاعات دقیق ترش طی روزهای آینده اعلام می شود.

    این نوازنده سنتور درباره فعالیت های دیگر خود توضیح داد: تولید یک آلبوم به خوانندگی غفار ذابح با فضای ارکستر زهی و سازهای کوبه ای که ملودی های خاصی هم دارد از جمله فعالیت های من در عرصه موسیقی است. این اثر با توجه به قابلیت های بسیار بالای غفار ذابح در عرصه خوانندگی از جذابیت های بسیار بالایی برخوردار است که مخاطب را به حال و هوای موسیقی گلها می برد که آن هم جذابیت های خاص خودش را دارد. ما در این آلبوم کوشیده ایم که شکل درستی از آواز خوانی و تصنیف خوانی را به مخاطب ارائه دهیم که بتواند به سهم خود چارچوب اصولی موسیقی ایرانی را ارائه دهد.

    سرایی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود فعالیت های مستمر در عرصه بین الملل تمایلی به اجراهای جمعی این حوزه ندارد، بیان کرد: حضور در عرصه های جهانی موسیقی که بنده تاکنون فعالیت هایی را در این زمینه داشتم در برخی از موارد با یکسری پارامترهای هنر عامه پسند مخلوط می شود که من نه آن را دوست داشتم و نه در این حوزه تربیت شدم. به هر حال حضور در این ژانر این بدی را دارد که اثر هنرمند دارای تاریخ مصرف می شود موضوعی که اصلا دغدغه من نیست و موجب می شود از آنچه دوست دارم دور شوم. اساسا در هر جای دنیا از موسیقی کلاسیک فاصله بگیریم آن موسیقی تاریخ مصرف دار شده و حاشیه امنی را برای مخاطب به وجود نمی آورد. به همین جهت من در این مدت همواره تلاش می کنم که اگر قرار است فعالیتی در عرصه های بین المللی داشته باشم آن فعالیت مبتنی بر فعالیت های فردی باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=126639
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *