×
×

با حمایت سایت موسیقی ایرانیان

  • کد نوشته: 12655
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۰ام تیر ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • مراسم زادروز حمید متبسم آهنگساز، نوازنده تار و سه‌تار در تاریخ ۲۴ مرداد ماه سال جاری توسط جمعی‌ از هنرمندان و کار‌شناسان موسیقی با حمایت سایت موسیقی ایرانیان در شهر «تریر» آلمان برگزار می شود

  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: مراسم زادروز حمید متبسم آهنگساز، نوازنده تار و سه‌تار در تاریخ ۲۴ مرداد ماه سال جاری توسط جمعی‌ از هنرمندان و کار‌شناسان موسیقی با حمایت سایت موسیقی ایرانیان در شهر «تریر» آلمان برگزار و توسط شبکه جهانی «پی دی اف» پخش تلویزیونی می شود. در این برنامه حمید متبسم و هنرمندان و کارشناسان موسیقی همچون مجید درخشانی، دکتر محسن بنایی، دکتر شمس انوری، رضا برون، سعید میرزا زاده و همایون پهلوان حضور خواهند داشت.

    این آهنگساز نام آشنای موسیقی ایران، زاده ۲۴ مرداد سال ۱۳۳۷ شمسی است و موسیقی را از دوران کودکی با آموزش تار نزد پدرش علی متبسم آغاز کرد و سپس از اساتید بزرگ زمان خویش نظیر حبیب‌الله صالحی، زیدالله طلوعی، هوشنگ ظریف، محمدرضا لطفی و حسین علیزاده بهره جست، وی به طور مداوم با کانون چاووش و گروه عارف همکاری داشت و پس از مهاجرت به کشور آلمان گروه موسیقی دستان و چکاوک را به همراه دیگر هنرمندان راه‌اندازی کرد. تأسیس انجمن تار و سه‌تار، برگزاری سمینارهای موسیقی سالانه و تشکیل گروه مضراب (از هنرجویان) و پردیس (ارکستر بین‌الملل) از دیگر فعالیت‌های این هنرمند به شمار می رود.

    قابل ذکر است آلبوم موسیقی «سیمرغ» هم آخرین ساخته حمید متبسم است که بر اساس داستانی از شاهنامه حکیم ابولقاسم فردوسی توسط ارکستر بزرگ سازهای ملی ایران متشکل از ۳۸ نوازنده و خواننده و تک خوانی همایون شجریان یکی از مطرح‌ترین خوانندگان امروز ایران اجرا شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=12655
       
    برچسب ها حمید متبسم

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *