×
×

همراه با سخنرانی و اجرای قطعات این هنرمند

  • کد نوشته: 124704
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۸ام آبان ۱۳۹۵
  • ۰
  • کانون زبان فارسی به همت مجله «بخارا»، چهارشنبه نوزده آبان ساعت پنج عصر، شب «مرتضی نی داوود» را برگزار می‌کند.
    +فیلمی مستند از «مرتضی نی داوود» در این مراسم نمایش داده می‌شود

    همراه با سخنرانی و اجرای قطعات این هنرمند
  • photo_2016-11-11_06-39-18کانون زبان فارسی به همت مجله «بخارا»، چهارشنبه نوزده آبان ساعت پنج عصر، شب «مرتضی نی داوود» را برگزار می‌کند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در این شب هارون یشایائی، سیامک مرصدق، علیرضا میرعلی نقی، محمدرضا شرایلی، معصومه ریوند و علی دهباشی سخنرانی می‌کنند و فیلمی مستند نیز نمایش داده می‌شود.  ناگفته نماند که اجرای قطعاتی از آثار مرتضی نی داوود از دیگر بخشهای این شب است.

    مرتضی نی‌داوود، یکی از بزرگ‌ترین تارنوازان ایرانی است که در کودکی شاگرد درویش‌خان بود. آشنایی او با قمرالملوک وزیری، زندگی هنری‌اش را تغییر داد و باعث شد تا قمر با آموختن از او، ترانه‌های ماندگارش را اجرا کند. نی‌داوود پس از تاسیس رادیو مانند هنرمندان دیگری چون رضا محجوبی، علی‌اکبر شهنازی، حبیب سماعی، ابوالحسن صبا و موسی معروفی، به همکاری با رادیو پرداخت. او برای خوانندگان معروفی چون قمرالملوک وزیری، ملوک ضرابی، روح‌انگیز، ادیب خوانساری، جواد بدیع‌زاده و غلامحسین بنان تصنیف ساخته یا با آوازشان تار نواخته‌ است. این هنرمند در سال ۶۹ و در امریکا درگذشت، اما آثارش همچنان در موسیقی ایران درخشان و مثال‌زدنی باقی مانده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=124704
       
    برچسب ها مرتضی نی داوود

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *