×
×

با خوانندگی علیرضا قربانی

  • کد نوشته: 12399
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام تیر ۱۳۹۰
  • ۰
  • با پایان یافتن پیش تولید نمایش اپرای عروسکی “حافظ” به کارگردانی “بهروز غریب پور” در روزهای آتی تولد این نمایش آغاز می شود. به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، با طی شدن مراحل پایانی پیش تولید و نیز آخرین مراحل اداری عقد قرارداد پروژه نمایشی اپرای […]

  • با پایان یافتن پیش تولید نمایش اپرای عروسکی “حافظ” به کارگردانی “بهروز غریب پور” در روزهای آتی تولد این نمایش آغاز می شود.

    به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، با طی شدن مراحل پایانی پیش تولید و نیز آخرین مراحل اداری عقد قرارداد پروژه نمایشی اپرای عروسکی “حافظ”، تولید این نمایش به زودی آغاز و کلیه امکانات مورد نیاز آن توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی تامین خواهد شد.
    تهیه کنندگی این اثر نمایشی بر عهده موسسه توسعه هنرهای معاصر است که مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی را همراه خود دارد.
    تا کنون طراحی صحنه و موسیقی نمایش به پایان رسیده و کارگاه ساخت عروسک های آن نیز روز سه شنبه هفتم تیر آغاز به کار کرده است. “علی پاکدست” طراح عروسک های نمایش، “مریم اقبالی” مدیر کارگاه عروسک سازی و “هنگامه سازش” مدیر کارگاه ساخت صحنه اپرای عروسکی “حافظ” است. علاوه بر این “امیر پورخلجی” به عنوان آهنگساز و “علیرضا قربانی” به عنوان خواننده با پروژه یاد شده همکاری دارند.
    بنیاد رودکی امیدوار است با همت بلند “بهروز غریب پور” و گروه نمایش عروسکی آران، بتواند نمایش اپرای عروسکی “حافظ” را نیمه دوم مهر ماه سال جاری، همزمان با هفته گرامی داشت حافظ در تالار فردوسی روی صحنه ببرد.
    این پروژه نمایشی دومین پروژه قطعی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در سال جاری پس از نمایش “خاطرات و کابوس های یک جامه دار از قتل میرزا تقی خان فراهانی” به کارگردانی دکتر علی رفیعی است که به تهیه کنندگی موسسه توسعه هنرهای معاصر اجرایی می شود.
    پروژه نمایشی “حافظ” پس از چهار تجربه موفق اپرای عروسکی: “رستم و سهراب”، “مکبث”، “عاشورا” و “مولوی” به کارگردانی “بهروز غریب پور”، پنجمین اپرای عروسکی گروه نمایش عروسکی آران است که با همکاری مشترک بنیاد فرهنگی هنری رودکی، مرکز هنرهای نمایشی و موسسه توسعه هنرهای معاصر و نیز حمایت معاونت امور هنری در دست تهیه و تولید است.
    گروه نمایش عروسکی آران همچنین شهریور سال جاری با نمایش اپرای عروسکی “عاشورا” در فرانسه چند اجرا خواهد داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=12399
       
    برچسب ها اپرا حافظ

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *