×
×

به مناسبت سی امین سالگرد درگذشت

  • کد نوشته: 1236
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • مراسم گرامیداشت استاد اسماعیل مهرتاش به مناسبت سی امین سالگرد درگذشت وی ۳۱ اردیبهشت با حضور هنرمندان موسیقی و تئاتر برگزار می شود. در این مراسم که توسط شاگردان استاد مهرتاش بر سرمزار وی در بهشت زهرا(س) برگزار می شود محمد منتشری درباره زندگی و آثار استادش سخنرانی خواهد کرد و پس از آن عبدالوهاب شهیدی درخصوص ویژگی های هنری این […]

  • مراسم گرامیداشت استاد اسماعیل مهرتاش به مناسبت سی امین سالگرد درگذشت وی ۳۱ اردیبهشت با حضور هنرمندان موسیقی و تئاتر برگزار می شود.

    در این مراسم که توسط شاگردان استاد مهرتاش بر سرمزار وی در بهشت زهرا(س) برگزار می شود محمد منتشری درباره زندگی و آثار استادش سخنرانی خواهد کرد و پس از آن عبدالوهاب شهیدی درخصوص ویژگی های هنری این استاد سخن خواهد گفت .

    استاد مهرتاش در سال ۱۲۸۰ متولد شد و پس از آشنایی با مقدمات موسیقی نزد داود شیرازی به شاگردی درویش خان پرداخت، مهرتاش در سال ۱۳۰۵ جامعه هنری باربد را تاسیس کرد که در آن هنرهای نمایشی و موسیقی همراه با یکدیگر تدریس می شد و نتایج بسیار قابل توجهی داشت و هنرمندانی چون مرتضی احمدی ، عزت الله انتظامی ، عبدالوهاب شهیدی، ادیب خوانساری و محمد رضا شجریان از جمله اعضا و پرورش یافته گان جامعه هنری باربد و استاد مهرتاش بودند؛ این هنرمند اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ در تهران دارفانی را وداع گفت.

    این مراسم روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ صبح در بهشت زهرا (س) قطعه ۸۳ ، ردیف ۱ ، شماره ۱۰۱ برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=1236
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *