×
×

نگارش، گردآوری، ویرایش و تعلیقات شهاب منا

  • کد نوشته: 1232
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • کتاب «مجموعه مقالات درباره سنتور»؛ نگارش، گردآوری، ویرایش و تعلیقات شهاب منا به تازگی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری وارد بازار نشر و موسیقی شد. این مجموعه در هشت فصل تنظیم شده و به بررسی کلیات، تاریخچه سنتور در ایران، بررسی علایم نت‌نویسی سنتور و ارائه روش‌های پیشنهادی و… می‌پردازد. در مقدمه گردآورنده این […]

  • کتاب «مجموعه مقالات درباره سنتور»؛ نگارش، گردآوری، ویرایش و تعلیقات شهاب منا به تازگی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری وارد بازار نشر و موسیقی شد.
    این مجموعه در هشت فصل تنظیم شده و به بررسی کلیات، تاریخچه سنتور در ایران، بررسی علایم نت‌نویسی سنتور و ارائه روش‌های پیشنهادی و… می‌پردازد.
    در مقدمه گردآورنده این کتاب آمده است: «سازهای هر ملت، جلوه‌ای از طرز نگرش، فرهنگ، فناوری و زیباشناسی ایشان هستند، به طوری که با تعمق در سازها می‌توان به کیفیت تخمینی این عوامل در جامعه نظیر پی برد. مطالعه تاریخ موسیقی ملل نشان می‌دهد که با تغییر نگرش و نظام فکری و تاثیر آن بر نظام موسیقایی یک کشور سازها نیز همسو با خواسته های نظام موسیقایی جدید دگردیسی و تکامل می‌یابند و آنها که از نظر ساختاری یا صدادهی با نظام موسیقایی یا زیباشناختی جدید هم‌خوانی نمی‌یابند حذف می‌شوند و به تدریج سازهای دیگر از بطن همان فرهنگ برآمده جایگزین سازهای متروک می‌گردند…»
    اهداف نگارش و گردآوری کتاب حاضر در چهار بند عنوان شده‌اند که عبارتند از: اطلاع‌رسانی و آگاهی از ادبیات موجود درباره سنتور و وجوه مختلف مربوط به آن، سهولت دسترسی، طرح نظرهای متفاوت یا مکمل به منظور مقایسه و استنتاج و بعد آموزشی.
    کتاب «مجموعه مقالات درباره سنتور» نگارش، گردآوری، ویرایش و تعلیقات شهاب منا از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1232
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *