×
×

پری بنان در گفتگو خبر داد

  • کد نوشته: 1225
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۸۹
  • ۰
  • حدود ۲۴ سال از گذاشتن سنگ قبر مرحوم بنان می گذشت و به مرور زمان این سنگ شکسته شده بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم که آن را تعویض کنم. این سنگ قبر تازه از کشور یونان آورده شده و بسیار محکم تر از سنگ های دیگر است. پری بنان، دختر مرحوم غلامحسین بنان در […]

  • حدود ۲۴ سال از گذاشتن سنگ قبر مرحوم بنان می گذشت و به مرور زمان این سنگ شکسته شده بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم که آن را تعویض کنم. این سنگ قبر تازه از کشور یونان آورده شده و بسیار محکم تر از سنگ های دیگر است.
    پری بنان، دختر مرحوم غلامحسین بنان در خصوص شایعاتی مبنی بر تخریب سنگ قبر استاد بنان که در برخی سایت ها منتشر شده بود، به ایلنا گفت: سنگ قبر و محوطه ای که پدرم در آنجا دفن شده اند، به هیچ وجه تخریب نشده ، بلکه محوطه آن در حال بازسازی است. من مراقبت سنگقبرها هستم.
    پری بنان در این زمینه به ایلنا گفت: اتفاقا از یک سری از دوستان هم به من زنگ زدند و می پرسیدند که آیا سنگ قبرپدرم دزدیده شده؟ اما خوشبختانه هیچیک از این اتفاقات نیافتاده. قبل از این جایی که استاد بنان دفن شده بودند، در یک محل گودی قرار داشت و باد وباران، زباله و آب های روی زمین را به آنجا می برد و اصلا امکان تمیز کردن آن وجود نداشت. البته یک سری سنگ قبرهای دیگری هم در امامزاده طاهر این مشکل را داشتند.
    وی ادامه داد: به دلیل این مشکلات من و البته دوستان دیگری چندین بار صحبت کردیم و خواستیم که مشکل این سنگ قبرها برطرف شود. خوشبختانه مدیریت امامزاده قبول کردند و قرار شد که آن منطقه بهسازی شود و همه قبرها را هم سطح کنند. اتفاقا به تازگی به آنجا سری زده بودم و دیدم که بسیار منظم این کار را انجام داده اند. فکر می کنم تا یک ماه دیگر کار بهسازی این منطقه از امامزاده به اتمام خواهد رسید.
    پری بنان با بیان اینکه سنگ قبر جدیدی به جای سنگ قبلی نصب خواهد شد، افزود: حدود ۲۴ سال از گذاشتن این سنگ قبر می گذشت و به مرور زمان این سنگ شکسته شده بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم که آن را تعویض کنم. این سنگ قبر تازه از کشور یونان آورده شده و بسیار محکم تر از سنگ های دیگر است. البته دستنوشته استاد امیرخانی که موجب ارزشمند شدن سنگ شده بود نیز به صورت کامل به روی سنگ تازه منتقل شده.
    وی عنوان کرد: برخی از دوستان هنرمند به درخواست بنده در امامزاده طاهر به خاک سپرده شده اند و به همین دلیل من نسبت به تمام آنها احساس مسئولیت می کنم. در نظر دارم که بعد از اتمام کار و نصب سنگ قبر تازه، به خاطر همین اتفاق مراسمی را هم در امامزاده طاهر برگزار کنم.
    زنده یاد خلامحسین بنان،خواننده بزرگ موسیقی ایران در سال ۱۳۶۴ درگذشت و در محل امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1225
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *