×
×

بحثی شیرین و پیچیده در‌باره آواز ایرانی

  • کد نوشته: 121433
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳۱ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • سومین نشست تخصصی -آموزشی «آیین آواز» با حضور علی رستمیان به بحث طراحی آواز در موسیقی ایرانی اختصاص خواهد داشت.
    +نشست تخصصی «آیین آواز» با هدف احیای آواز ایرانی، تجدید دیدار با خوانندگان پیشکسوت و قدیمی و نیز معرفی چهره‌های جوان و میان‌سال ناشناخته و کمتر شناخته شده راه‌اندازی شده است

    بحثی شیرین و پیچیده در‌باره آواز ایرانی
  • علی رستمیان

    علی رستمیان

    سومین نشست تخصصی -آموزشی «آیین آواز» با حضور علی رستمیان به بحث طراحی آواز در موسیقی ایرانی اختصاص خواهد داشت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، سومین نشست تخصصی -آموزشی «آیین آواز»، سه‌شنبه ششم مهر از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    در این نشست، علی رستمیان، استاد مدعو و مهمان اصلی برنامه به همراه علی شیرازی، خواننده و آوازپژوه به بررسی طراحی آواز در موسیقی ایرانی خواهند پرداخت.

    طراحی آواز که فقط منحصر به هنر آواز در ایران و تعدادی از کشورهای همسایه نظیر آذربایجان است، مبحثی شیرین و پیچیده است که پرداختن به آن می‌تواند جذابیت‌هایی برای دوست‌‎داران آواز ایجاد و نکاتی را برای هنرجویان و محققان روشن کند.

    در این نشست ضمن پرداختن به اصول و پایه‌های طراحی آواز، رستمیان هر جا که لازم باشد، به ضرورت همان بخش از مبحث، به اجرای قطعه‌های کوتاه آوازی خواهد پرداخت.

    در ادامه نیز تعدادی از هنرجویان برگزیده به همراه یک خواننده قدیمی دیگر (به جز رستمیان که همراه گروهش اجرای آواز خواهد داشت) قطعات آوازی را اجرا می‌کنند.

    نشست تخصصی «آیین آواز» با هدف احیای آواز ایرانی، تجدید دیدار با خوانندگان پیشکسوت و قدیمی و نیز معرفی چهره‌های جوان و میان‌سال ناشناخته و کمتر شناخته شده راه‌اندازی شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=121433
       
    برچسب ها علی رستمیان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *